Recensie: Second Act RECENSIE

Recensie: Second Act

Second Act is geregisseerd door Peter Segal. Met in de hoofdrol Jennifer Lopez en Vanessa Hudgens.

Maya (Jennifer Lopez) is zeer succesvol als assistent-manager bij een lokale supermarkt. Wanneer haar een positie als filiaalmanager wordt geweigerd omdat zij geen diploma heeft, zakt de moed in haar schoenen. Als ze door een vergissing mag solliciteren voor een topfunctie bij een multinational van verzorgingsproducten, weet zij dankzij haar kennis de CEO te overtuigen dat zij de geschikte kandidaat is. Met torenhoge verwachtingen en een levensstijl waar ze altijd al van droomde moet Maya bewijzen dat ervaring evenveel (of meer) waard kan zijn dan een diploma in de zakenwereld.

Wanneer je de trailer ziet lijkt deze film een komedie te zijn. Helaas komt dit niet echt naar voren. Alle grappige scènes zitten al in de trailer en zijn in de film dus niet verrassend meer. Er zitten hooguit een paar momenten in dat er een glimlach op je gezicht verschijnt maar daar blijft het jammer genoeg bij. Tevens behoort Second Act tot de romantische films. Dit komt gek genoeg nergens naar voren. Maya heeft wel een vriend die haar in de steek laat maar hij komt niet meer in beeld tot de laatste scènes. Eigenlijk kijk je hier naar een drama en geen komedie of romantische film.

Het plot lijkt erg interessant na het lezen van de samenvatting. Helaas is de film, net als het genre waar het nu bij hoort, een rommeltje. Het begin is sterk, wanneer Maya haar huidige baan verlaat om bij een groter bedrijf te gaan werken. Ze wil haar oude baas namelijk laten zien dat je zonder diploma net ze ver kan geraken als iemand die er wel een heeft. Je verwacht dus een mooi verhaal hoe ze dit gaat waarmaken. Helaas gaat het vanaf hier echter bergafwaarts. Haar peetzoon heeft namelijk een vals CV aangemaakt en nu heeft iedereen hoge verwachtingen van haar. De rest van het verhaal is dan ook erg cliché en voorspelbaar.

Er vindt tevens een plotwending plaats die je eigenlijk al van het begin ziet aankomen. Jammer genoeg neemt dit een te groot deel van de film in beslag en lijkt Segal het oorspronkelijke plot een beetje uit het oog te verliezen. Gelukkig is het ondanks alle negatieve punten en zonder een als te kritische blik, een leuk tijdverdrijf.

De cast is wel goed. De chemie tussen Lopez en Hudgens is mooi om te zien. Beide dames zijn erg goed in wat ze doen. Ze zitten prima in hun rol alleen lijkt het alsof de personages niet helemaal bij hun passen. Maya is namelijk een personage die niet precies weet hoe ze zich netjes moet kleding op haar eerste werkdag, dit is het tegenovergestelde van Lopez. Met als gevolg dat dit niet helemaal geloofwaardig overkomt. Ook Zoë het personage van Hudgens is een meisje dat aan de top staat van een cosmeticabedrijf. Tevens een vreemde keuze.

Second Act is geen komedie en geen romantische film dus laat je niet misleiden door de trailer. De aandacht lijkt ook van het originele verhaal af te wijken met als gevolg dat de samenvatting niet helemaal klopt. De acteurs zijn daarentegen aardig om te zien en over het algemeen is de film niet slecht. Laat je dus vooral verrassen.

Recensie: Second act

Second Act

1  2  3  4  5