Recensie: Rocketman RECENSIE

Recensie: Rocketman

Rocketman is een verfilming van de jonge jaren van Elton John. Hierin is te zien hoe hij beroemd is geworden en hoe hij zich ontwikkeld heeft. Omdat het leven voor hem niet altijd gemakkelijk is geweest, moet hij in therapie om af te kicken. Tijdens deze sessies zien we flashbacks over belangrijke gebeurtenissen in zijn leven.

Het verhaal begint als Elton in therapie gaat. Daar vertelt hij over zijn leven, en aan de hand van wat hij vertelt komen er flashbacks. De scènes lopen goed over. Er zijn stukken waarbij een jonge Elton zijn volwassen zelf confronteert en met hem praat of zingt. Omdat Elton in therapie is voor drugs- en alcoholverslaving, is het niet gek dat hij dingen ziet die er niet zijn. Het is een bijwerking van het afkicken. Dit geeft de film wel een aparte uitstraling, maar het is een unieke vertoning en past wel bij de manier waarop Elton John zichzelf presenteert.

De kostuums, de nummers en de optredens zijn goed in deze productie van Paramount Pictures geplaatst. Bij de optredens heeft de acteur, Taron Egerton, kostuums aan die er uitzien als de echte kleren die Elton John aan had. Aan het einde van de film zijn foto’s van Elton te zien, en die worden naast beelden uit de film geplaatst. Hierbij zie je ook dat de acteurs goed gecast zijn en de kostuums en dergelijke op de originelen lijken.

Elton John is zelf producent van Rocketman. Daardoor is het gevoel wat hij heeft in bepaalde situaties goed overgebracht. Wel is het zo dat de Britse zanger een over de top leven heeft, en dat is dan ook te zien in de film. Het rock ‘n roll leven is wild en Elton heeft er zichtbaar moeite mee om zijn leven op een rijtje te houden. Dit is niet gek, omdat er van alle kanten verleidingen komen.

Je kunt goed zien in Rocketman dat Elton zich vaak geen raad weet met zichzelf en anderen. Het lukt hem niet om zichzelf te uiten, en hij kan er slecht tegen als anderen iets van hem verlangen waar hij zelf geen behoefte aan heeft. Taron Egerton heeft fantastisch geacteerd: het ongemak wat de zanger vaak voelt is van zijn gezicht af te lezen. Je voelt mee als hij het moeilijk heeft, en dat is een belangrijk aspect voor een succesvolle film.

Je hoeft geen fan te zijn om van deze film over het leven van Elton John te genieten, maar het is wel leuk om bekend te zijn met een aantal nummers. Deze film van Paramount Pictures is anders dan de meeste films en enig in zijn soort, waardoor je er even aan moet wennen - maar het totaalplaatje is goed en vermakelijk!

Recensie: Rocketman

Rocketman

1  2  3  4  5

Taron Egerton (Kingsman: The Secret Service, Sing) is Elton John in de nieuwe bioscoopfilm Rocketman, een musical fantasy gebaseerd op het bijzondere verhaal over de legendarische artiest in het begin van zijn muziekcarrière. In de film komen de meest geliefde nummers van Elton John voorbij die worden gezongen door hoofdrolspeler Taron Egerton. Rocketman vertelt het inspirerende verhaal over een small-town boy die uitgroeide tot een van de meest iconische personen uit de popcultuur.

Bekijk hieronder de trailer: