Recensie: Long Shot RECENSIE

Recensie: Long Shot

In Long Shot volgen we Fred, een werkloze journalist. Op een chique feestje ziet hij zijn jeugdliefde, Charlotte Field. Toen zijn oppas, nu één van de machtigste vrouwen ter wereld EN presidentskandidate. Wanneer Fred bij haar in dienst gaat als speechschrijver, loopt de spanning op tussen deze twee, maar gaat Charlotte voor liefde of ambitie?

De hoofdrollen in Long Shot worden vertolkt door Charlize Theron en Seth Rogen. Laatstgenoemde is natuurlijk bekend in het genre van komedie en ook met wat romantiek weet hij wel raad. Kenmerkend in zijn humor is de wat platte en flauwe humor. Toch weet hij in deze film ook te charmeren, iets wat we nog niet veel eerder van hem hebben gezien. Charlize Theron is vrij nieuw in de wereld van komedie  en zij is ontzettend verrassend! Ze weet ontzettend goed te schakelen tussen haar rol als powervrouw en haar wildere kant. Ze is zowel sexy als grappig, gevoelig als keihard. Er is overduidelijk chemie tussen deze twee sterren en dat maakt Long Shot tot een succes. De film is voorspelbaar, maar cheesy romantisch.

De humor in Long Shot is zeer goed, er wordt volop gelachen in de zaal. Hilarisch met een flinke dosis zelfspot. Met name de Amerikaanse politiek heeft het zwaar te verduren want de huidige president in Long Shot doet toch wel erg aan iemand denken….. Ook is Charlotte bezig met een flinke klimaatdeal, en ook dat is een grote middelvinger naar de president van Amerika. Daarnaast komen vrouwenongelijkheid, het glazen plafond, discriminatie en Fox News (alhoewel de naam niet genoemd wordt) volop aan bod. De bijrol van Bob Odenkirk als president is hierin goed gecast. Ook complimenten aan andere bijrollen, zoals de persoonlijke assistente van Charlotte en haar bodyguard.

De casting en de vele knipogen naar Amerika zijn toch wel wat deze film tot een succes maakt. Verder is het script ook zeer sterk. Of het puur het script is, dat is de vraag. Het voelt af en toe of er hier en daar ook wordt geïmproviseerd, zo spontaan en authentiek komt het over. Ondanks af en toe wat flauwe grappen is Long Shot toch behoorlijk scherp en zijn de meeste grappen vrij diepgaand. Na 124 minuten hadden de kijkers eigenlijk nog niet genoeg van deze film. Voor een romantische komedie is dat behoorlijk indrukwekkend!

Long Shot is al met al een heerlijke romantische komedie, zoals we die al even niet meer hebben gezien. Door de goede grappen is deze film zeker wel girlproof en boyproof, ideaal voor een date-night dus. Een top feelgood film, lekker vrolijk en luchtig en dus zeker een aanrader!

Recensie: Long Shot

Long Shot

1  2  3  4  5

Fred Flarsky, een werkloze journalist, is vastbesloten om zijn crush sinds zijn kindertijd Charlotte Field voor zich te winnen. Er is echter één probleem: ze is tegenwoordig een van de meest machtigste en onbereikbare vrouwen op Aarde.

Bekijk hieronder de trailer: