Recensie: Slaughterhouse Rulez  RECENSIE

Recensie: Slaughterhouse Rulez

Wanneer Don Wallace het bericht krijgt dat hij naar de kostschool Slaughterhouse mag, is zijn mening beduidend anders dan die van zijn ouders. Slaughterhouse is dé kostschool waar de elite worden klaargestoomd voor grootsheid en macht. Al gauw wordt Don gedwongen zich aan te passen aan de geheime regels van deze school. Zo mag er bijvoorbeeld niet eens een blik geworpen worden in de richting van de prachtige Clemsie, een meisje dat direct Dons aandacht weet te trekken. Maar alles verandert als er in de bossen bij de school een zinkgat ontstaat en zowel leerlingen als leraren moeten vechten voor hun leven.

Slaughterhouse Rulez is ingedeeld in de categorie ‘komedie/horror’. Het is welbekend dat deze twee vaak niet samen gaan en Slaughterhouse Rulez is daar geen uitzondering in. Ik zou deze film ook niet indelen onder de categorie ‘horror’, want bij horror verwacht je toch als kijker wel iets spectaculairs waarvan je nekharen overeind gaan staan. Nou, dat is bij Slaughterhouse Rulez dus niet het geval. Ook het ‘komedie’ labeltje is misplaatst, die paar verdwaalde humoristische opmerkingen zijn niet voldoende om de gehele film te bestempelen als komedie. Hoewel het geen horror of komedie is in mijn ogen, is het toch een erg goede film, die ik zeker zou aanraden.

Slaughterhouse Rulez begint met enkele scènes waarbij je toch wel een déjà vu krijgt naar het moment dat je de eerste Harry Potter film keek. Al gauw heb je als kijker het idee dat je kijkt naar een slechte remake van de Harry Potter films, maar dat idee vervliegt even snel als het gekomen is wanneer je de film een kans geeft. Na die eerste paar scènes krijgt Slaughterhouse Rulez zijn eigen ‘ding’ en sleept het je mee tot aan het bittere eind. De spanning stijgt halverwege de film en vanaf daar wil je waarschijnlijk gewoon niets anders dan verder kijken tot het afgelopen is.

Slaughterhouse Rulez bevat vele bekende filmgezichten (zoals Margot Robbie en Simon Pegg) en aan het acteerwerk valt dan ook geen seconde te twijfelen; dat is echt ruim in orde en de acteurs leveren hier een zeer goede prestatie. Het plot is niet voorspelbaar en tot het moment dat de hel losbarst, heb je als kijker dan ook geen enkel idee van wat je te wachten staat. De computerbewerking is perfect uitgevoerd en heeft realistische monsters neergezet waar je toch wel een beetje kippenvel van krijgt. Jammer is wel dat de ‘onder-aanval-scènes’ niet erg realistisch zijn en de effecten van de aanvallen nog minder. Ik kan hier moeilijk gedetailleerder op ingaan zonder spoilers weg te geven helaas, maar je zult het wel merken wanneer je de film aan het kijken bent.

Ondanks de minder realistische scènes is Slaughterhouse Rulez toch wel echt een aanrader om eens te gaan kijken. Met name voor fantasy/sci-fi liefhebbers is dit een must-see.

Recensie: Slaughterhouse Rulez

Slaughterhouse Rulez