Recensie: 100% Coco New York RECENSIE

Recensie: 100% Coco New York

Modeblogster Coco wint een reis naar New York! Samen met haar moeder en stiefvader reist ze af naar The Big Apple in plaats van een camping in Nederland. In New York volgt Coco modelessen aan de Teen Vogue University en leert ze alles over de sixties, pied-de-poules en punkie looks. Ze raakt bevriend met modeschoolklasgenoot Apple en haar mega knappe broer Rocco. En in hoeverre ze Rocco als potentiële vakantieliefde mag bezien weet Coco niet, want haar vriendje Bruno kwam vlak voor vertrek naar New York met een nogal verwarrende mededeling…

100% Coco New York is niet de eerste film over modeblogster Coco. Gelukkig kan het geen kwaad om deze film te zien zonder dat je het verhaal kent, want de film is goed te begrijpen en te volgen. Het verhaal begint bij de laatste schooldag van het jaar. Coco heeft er geen zin in want ze zal haar vrienden de hele zomer moeten inruilen voor een saaie Hollandse camping. Gelukkig komt hier snel een verandering in en is ze al onderweg naar de States. Het verhaal begint!

De snelheid waarin het verhaal zich afspeelt, is helemaal passend bij de plot. Op de laatste schooldag leer je Coco een beetje kennen. Ook komt haar vloghobby hierbij naar voren en raak je met een paar woorden op de hoogte van wat er eerder is gebeurd. Daarna begint de reis en begint het nieuwe verhaal. Er komen nieuwe personages het toneel op, wat toch een heel nieuwe touch geeft aan de 100% Coco-films, bijvoorbeeld die naar Parijs.

Enkele nieuwe personages zijn Sterre, Rocco en Apple. Apple is fantastisch! Ze wordt weerspiegeld als een fantastisch personage, een geweldige vriendin, een creatieve modeontwerpster en een coole stadsgids. Iedereen moet een vriendin als Apple kunnen hebben. Apple maakt 100% Coco New York 100% leuker. Haar broer Rocco maakt 100% Coco New York 100% spannender op gebied van vakantieromantiek, loyaliteit, vertrouwen en eerlijkheid. Sterre zorgt voor de duistere, gemene en arrogante stukjes in de film. Kortom: de belangrijkste nieuwe personages brengen leven in de brouwerij!

Tot slot: 100% Coco New York brengt de stad New York in een positief daglicht en overtuigt de toeschouwer een ticket te boeken – of de film Breakfast at Tiffany’s te kijken - want de link met deze klassieker en New York wordt meermaals gelegd. Coco ziet New York van boven, ze ziet New York van onder, ze ziet New York vanuit Central Park en vanuit het atelier. Ze ziet New York overdag, maar ook ’s nachts. En of dat allemaal even veilig is, is maar de vraag. Het is heel fijn dat New York van zoveel perspectieven getoond wordt, want dit zorgt voor een heel diverse blik op de filmlocatie.

Samenvattend lijkt 100% Coco New York op de voorgaande films, maar is het toch weer heel anders. De filmlocatie is anders, heel afwisselend én uitnodigend. Bovendien zorgen nieuwe personages voor veel leven in de brouwerij. De snelheid waarin het verhaal zich afspeelt is perfect. Gelukkig hoef je niet per se de eerdere films gezien te hebben, want 100% Coco New York op zich is al een heuse aanrader.

Recensie: 100% Coco New York

100% Coco New York

1  2  3  4  5

In 100% Coco New York heeft styletiger Coco bijna zomervakantie. Terwijl haar klasgenoten jaloersmakend vertellen over hun vakantieplannen, kijkt Coco allesbehalve uit naar de zomer met haar moeder en Hulleman op een camping in Nederland. Wat ze nog niet weet is dat ze een zomer vol fashion-avonturen op de New York Fashion School heeft gewonnen, in het hippe en va va vooming New York!