Recensie: Game of Thrones seizoen 8 RECENSIE

Recensie: Game of Thrones seizoen 8

Game of Thrones seizoen 8 is het allerlaatste seizoen van een van de meest populaire series van de afgelopen tijd. Weet het achtste seizoen de serie waardig af te sluiten?

In het laatste seizoen is niet alleen de strijd om de IJzeren Troon in volle gang, ook het gevaar van de White Walkers is groter dan ooit. Langzaamaan worden alle strijdmachten verzamelt om het gevaar uit het Noorden het hoofd te bieden…

Game of Thrones seizoen 8 heeft even op zich laten wachten en de fans van Game of Thrones hebben dan ook reikhalzend naar dit seizoen uitgekeken! Wat meteen opvalt is uiteraard weer het enorm sterke acteertalent van de gehele cast. Alle acteurs hebben hun karakter gedurende de jaren zo goed leren kennen dat ze echt één zijn geworden met hun karakter. Doordat iedereen zo ontzettend goed acteert wordt elke scène tot leven gebracht en krijg je van sommige scènes echt kippenvel! Met name is het knap hoe Emilia Clark (Daenerys Targaryen) zo overtuigend weet te acteren, terwijl ze het merendeel acteert voor een green screen. Maar ook de andere acteurs zoals Alfie Allen (Theon Greyjoy), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister) en Gwendoline Christie (Brienne of Tarth) zijn ontzettend sterk dit seizoen.

Daarnaast zien de decors er weer adembenemend uit. Van Winterfell tot aan de kleding die iedereen aan heeft – alles ademt de epische fantasy sfeer waar deze serie zo om bekend staat. Ook zien de special effecten er fantastisch uit! De draken zijn wederom een streling voor het oog en het grote gevecht dat de hoofdpersonen staat te wachten is bloedstollend spannend!

Is Game of Thrones seizoen 8 dan net zo goed als alle voorgaande seizoenen? Dat helaas niet. De makers van de serie hebben een paar vreemde keuzes gemaakt. Zo vielen sommige gevechten toch wat tegen en waren soms bijna een anticlimax. Ook waren de keuzes die een aantal personages maakten totaal niet logisch met hun karakter. Daarnaast laat het echte einde van de serie wel wat te wensen over. Dit is jammer, want als de makers hier meer aandacht aan hadden besteed, of als ze misschien een paar afleveringen meer hadden gemaakt had elke verhaallijn de aandacht gekregen die het verdiende. Nu voelde alles net wat te gehaast aan.

Desalniettemin is Game of Thrones seizoen 8 een seizoen dat je zeker gezien moet hebben en eindelijk weten we het antwoord op dé vraag van Game of Thrones: wie zit er uiteindelijk op de IJzeren Troon? Helaas heeft seizoen 8 wel wat mankementen, maar dit seizoen is zeker nog steeds ontzettend vermakelijk om te kijken! Ook moet er gezegd worden dat de blu-ray van seizoen 8 werkelijk waar prachtig is. Als je de box opent zie je een steelcase met daarop een aantal van de hoofdpersonen afgebeeld op de IJzeren Troon. Het is echt een feest voor het oog! Game of Thrones seizoen 8 krijgt van mij 3 hartjes.

Recensie: Game of Thrones seizoen 8

Game of Thrones - Seizoen 8

1  2  3  4  5

Het allerlaatste seizoen van de meest succesvolle tv-serie van de laatste jaren.

Jon and Daenerys arriveren in Winterfel. Terwijl zij zich met hun legers voorbereiden op de ultieme strijd tegen de Night King en zijn White Walkers, smeed Cersei in King’s Landing haar eigen plannen voor de heerschappij over Westeros.

De release van seizoen 8 is op 3 december 2019.

Afleveringen:
    1: Winterfell