Recensie: Mees Kees in de wolken RECENSIE

Recensie: Mees Kees in de wolken

Als Mees Kees voor zijn verjaardag een luchtballonvaart van Marie Louise krijgt, durft hij haar niet te vertellen dat hij hoogtevrees heeft. Daarom besluit hij haar te ontlopen, zodat hij geen afspraak met haar hoeft te maken. Ondertussen wordt een schoolfeest georganiseerd, maar Tobias durft Hasna niet te vragen. Beide hebben problemen met de liefde, terwijl ze wel hartstikke verliefd zijn!

Mees Kees in de wolken is een nieuwe verfilming van de populaire Mees Kees boekenreeks van Mirjam Oldenhave. De boeken waren zo geliefd, dat besloten is om de verhalen te verfilmen. Dit is de vijfde Mees Kees film die uitgebracht is, en dit is de tweede film waarin Leendert de Ridder de rol van Mees op zich neemt. Niet alle kinderen zijn heel goede acteurs, maar Kees en Dreus zitten goed in hun rollen!

De situaties in Mees Kees in de wolken zijn weer zeer vermakelijk. Doordat Kees en Tobias allebei ergens bang voor zijn, kiezen ze ervoor om de confrontatie te vermijden. Hierdoor doet vooral Mees Kees grappige en domme dingen om Marie Louise maar te ontwijken, zoals zich achter de bosjes verstoppen en dan heel snel wegfietsen voor ze hem kan zien, of doen alsof hij afspraken heeft wanneer ze een datum wil prikken. Zeker genoeg situaties om lekker te lachen!

De film is grappig en zit leuk in elkaar. Directrice Dreus doet er alles aan om een mooi schoolfeest te organiseren, en met haar gekke gewoontes en bekende uitspraken als ´Ik hoor jullie helemaal op de gang!´ is het voor bijna alle kinderen een leuk personage. Ook als volwassene zul je om haar en andere dingen in de film kunnen lachen.

Mees Kees in de wolken is geen absolute kaskraker, maar voor degenen die van de eerdere films genoten hebben, is het een leuke voorstelling. De personages die we kennen uit de boeken en voorgaande films keren terug, doen wat we van ze verwachten en komen daardoor in grappige en stomme situaties. Als je de film bekijkt, zou je zelf willen dat je zo’n leuke meester had (gehad). Zal Mees Kees uiteindelijk de wolken nog in gaan?

Recensie: Mees Kees in de wolken

Mees kees in de wolken

1  2  3  4  5

Als een groot schoolfeest nadert is Tobias te verlegen om Hasna mee te vragen. Mees Kees heeft geen tijd om hem te helpen, want die probeert angstvallig Marie Louise te ontlopen die hem een ballonvaart cadeau heeft gedaan! Terwijl mevrouw Dreus klas 6B de wals leert dansen voor op het feest, lijkt voor Tobias alles mis te gaan. Kan Mees Kees op tijd zijn hoogtevrees overwinnen en  Tobias redden zodat het feest door kan gaan?