Recensie: The Mandalorian seizoen 1 RECENSIE

Recensie: The Mandalorian seizoen 1

In de nieuwe Star Wars serie The Mandalorian (exclusief te bekijken op Disney+) volgen we een premiejager die criminelen door de melkweg achtervolgt. Al snel is hij echter niet meer alleen, en moet hij zorgen voor een wezen waarvan hij niet weet wat het is en wat voor bizarre krachten het heeft. Samen reizen de Mandalorian en het kind verder, op zoek naar antwoorden.

The Mandalorian speelt zich af na de val van de Empire in Episode 6 van de Star Wars reeks, maar vóór de oprichting van The First Order. Het zal je misschien dus wel verbazen dat de schattige Baby Yoda, die iedereen zo leuk vindt, helemaal niet de Yoda uit de Star Wars Saga is! Maar aangezien er geen naam is voor het ras, en het kind geen naam heeft, is het logisch om hem daarom Yoda te noemen.

Voor mensen die alleen bekend zijn met de films van Star Wars, zal de term Mandalorian niet bekend klinken. Mandalorians komen namelijk wel al voor in de animatieserie Clone Wars, maar niet in de films die uitgebracht zijn. Een Mandalorian is iemand die van op de planeet Mandalore geboren is. Officieel is ons hoofdpersonage niet geboren op deze planeet, maar hij is daar wel opgegroeid, en leeft volgens de code van de Mandalorians. Hij wordt daarom door iedereen wel Mandalorian genoemd.

Wat erg gaaf is aan The Mandalorian, is dat het de makers lukt om nog meer buitenaardse wezens te creëren. Alles ziet er super goed en realistisch uit, en de serie is mega verslavend. De muziek, geluidseffecten en beelden zijn erg goed en zorgen ervoor dat je van begin tot eind aan het beeld gekluisterd zit. Er gebeurd aanvankelijk niet zoveel, maar toch wil je verder kijken en weten wat er gaat gebeuren. Wat erg verfrissend is aan The Mandalorian, is dat het verhaal niet over Jedi en Skywalkers gaat, wat in de Saga de kern van het verhaal is.

Over het plot van The Mandalorian kan niet zoveel gezegd worden zonder weg te geven wat er gebeurd. Daarom raad ik je aan om, als je Star Wars fan bent, gewoon aan deze serie te beginnen, even door het begin heen te prikken en daarna alle afleveringen te bingen! Je zult er geen spijt van krijgen!

Recensie: The Mandalorian seizoen 1

Star Wars: The Mandalorian - Seizoen 1

1  2  3  4  5

In de Star Wars serie The Mandalorian volgen we een premiejager die criminelen door de melkweg achtervolgt. Al snel is hij echter niet meer alleen, en moet hij zorgen voor een wezen waarvan hij niet weet wat het is en wat voor bizarre krachten het heeft. Samen reizen de Mandalorian en het kind verder, op zoek naar antwoorden.