Recensie: Anne with an E - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Anne with an E - seizoen 1

Anne with an E is een serie die gaat over Anne, met een e dus. Anne is een weesmeisje dat na in vele opvangtehuizen gewoond te hebben eindelijk wordt geadopteerd door een familie in Green Gables, Canada. Deze familie bestaat uit broer en zus Matthew en Marilla Cuthbert. Echter, hebben zij gevraagd om een jongen die hen kan mee helpen op het land maar zij krijgen een meisje. Anne is naast een meisje ook nog eens heel bijzonder. Zij is erg wijs en praat ook wijs, dit wordt niet door iedereen in het dorp gewaardeerd. Je moet van de manier van praten en spelen houden. Dit is een serie die de ene persoon helemaal geweldig vindt en de andere persoon helemaal niets vindt.

Het landschap waarin de serie zich afspeelt is schitterend. Het is zo mooi dat ik heb opgezocht waar het is opgenomen om hier ooit ook een keer heen te kunnen gaan.  De serie is opgenomen op Prince Edward Island in Canada. Er is veel aandacht besteed aan de kleding, het interieur en de vervoersmiddelen. Het boek waar de serie op gebaseerd is, is geschreven in 1908. Het voelt helemaal alsof je je in die tijd bevindt en wordt hierin meegezogen, dit is knap gedaan door de makers.

De afleveringen van Anne with an E bezorgen je verschillende gevoelens. Het is op sommige momenten emotioneel om te zien hoe Matthew zijn best doet voor Anne, maar ook zijn best doet om zijn zus Marilla te overtuigen van de goede intenties van Anne. Je ziet in de loop van de afleveringen een mooie en hechte band ontstaan tussen Anne en Matthew. Je ziet alle karakters worstelen met hun positie en nieuwe positie binnen het gezin. Tijdens het kijken kan je je goed invoelen hoe Anne zich zou moeten voelen en hoop je met haar mee dat Marilla wat zachtaardiger wordt en Anne beter gaat behandelen. Een andere emotie die je voelt is irritatie, de kinderen uit het dorp doen op sommige momenten zo onaardig dat je geïrriteerd raakt door hun houding en gedrag.

In het dorp valt Anne buiten de boot door haar gedrag, maar ook door haar rode haar en sproetjes. Zij wil zelf graag in de smaak bij iedereen vallen en vrienden maken. Anne kan genieten van de kleine dingen en dit zorgt ook wel eens voor enige jaloezie bij de dorpsgenoten. Zij wordt pas echt geaccepteerd wanneer zij een heldendaad verricht. Zij gaat voor gevaar van haar eigen leven een zeer heftig brandend pand binnen om de brand te vertragen.

De afleveringen kijken zeer gemakkelijk weg. De afleveringen duren 44 minuten, dit heb je alleen echt niet door. De afleveringen zijn zo afgelopen. De eerste aflevering is extra lang, deze duurt 1 uur en 28 minuten. Het is zeker een bingewatch waardige serie. Intussen staat het derde seizoen op Netflix, je kunt alles dus lekker achter elkaar kijken.

Er zit per aflevering een boodschap verborgen, het moraal van het verhaal is dat iedereen elkaar respecteert zoals hij of zij is. Het is bijzonder om te zien dat dit verhaal in 1908 geschreven is en dat onderdelen en onderwerpen zoals het pesten op school en pesten buiten schooltijd nog steeds actueel is.

Anne with an E krijgt van mij vier hartjes, het is een makkelijk kijkende serie die je meeneemt in het verhaal van Anne. Het karakter is zo neergezet dat je helemaal in het verhaal zit en geniet van het landschap en van de momenten die Anne meemaakt.

Recensie: Anne with an E - seizoen 1

Anne with an E - seizoen 1

1  2  3  4  5

Anne with an E is een serie die gaat over Anne, met een e dus. Anne is een weesmeisje dat na in vele opvangtehuizen gewoond te hebben eindelijk wordt geadopteerd door een familie in Green Gables, Canada. Deze familie bestaat uit broer en zus Matthew en Marilla Cuthbert. Echter, hebben zij gevraagd om een jongen die hen kan mee helpen op het land maar zij krijgen een meisje. Anne is naast een meisje ook nog eens heel bijzonder. Zij is erg wijs en praat ook wijs, dit wordt niet door iedereen in het dorp gewaardeerd.