Recensie: Sonic RECENSIE

Recensie: Sonic

Wanneer Sonic in onze wereld terechtkomt, is het een kwestie van tijd voor iemand deze snelheidsduivel vind. Maar wat zal er gebeuren als iemand hem in handen krijgt? En is het mogelijk voor Sonic om vrienden te maken op deze wereld, of zal hij altijd alleen moeten blijven? Samen met politieagent Tom gaat Sonic op zoek naar de magische ringen die hij nodig heeft om naar een andere wereld te gaan, omdat slechteriken op aarde achter hem aan zitten.

De meeste mensen zullen hem wel kennen: Sonic the Hedgehog! In eerste instantie werd hij bekend door de spellen die over hem gingen door spelontwikkelaar Sega, maar nu heeft deze blauwe egel zijn eigen film gekregen! Het verhaal over de egel sluit aardig aan bij de spellen en wat daarin gebeurd. Sonic komt terecht in het dorpje Green Hills, wat het eerste level is in de Sonic spellen. Ook de boosaardige maar briljante dokter Robotnik, ook wel bekend als Dr. Eggman, is in deze film de vijand van Sonic. De ringen waarmee Sonic van plek naar plek kan reizen, hebben ook een grote rol in de film.

Sonic zit vol met humor, gekke grapjes en humoristische personages. In de trailer van de film zijn al een aantal grappen te zien, maar gelukkig zitten niet alle leuke stukken hier al in. Jim Carrey, de slechte dokter Robotnik, speelt zijn rol geweldig! Hij is niet alleen briljant, maar ook een beetje een psychopaat en hij vertaald zijn rol in de film dan ook geweldig. Ook James Marsden, de agent Tom, acteert goed en weet veel humor over te brengen.

Ook zitten er in Sonic scènes waarin je gebeurtenissen vanuit de snelheidsduivel ziet: alles om hem heen lijkt in slow motion te gebeuren, omdat hij natuurlijk zelf ontzettend snel is. Hij kan in een extreem korte tijd heel veel dingen voor elkaar krijgen, en dat maakt ruimte voor een paar hele leuke stukjes in de film!

De animaties zijn prima gedaan en zien er geloofwaardig uit. Met een beetje achtergrondinformatie over Sonics jonge jaren zie je hoe hij op aarde terecht is gekomen en hoe hij aan de magische ringen is gekomen.

In het kort: Sonic is een film om door een ringetje te halen! Als je de spellen gespeeld hebt, het personage kent, van actie en humor houdt of Jim Carrey wil zien dansen: Sonic is de film voor jou!

Recensie: Sonic

Sonic The Hedgehog

1  2  3  4  5

Sonic is het nieuwe live-action avontuur gebaseerd op de populaire Sega videogame franchise. Door een stroomuitval in de stad van Tom krijgt slechterik Dr. Robotnik een signaal waar Sonic zich schuil houdt en wil zijn superkrachten stelen voor slechte bedoelingen. Sonic en zijn nieuwe beste vriend Tom (James Marsden) proberen samen Dr. Robotnik (Jim Carrey) te stoppen en de wereld te redden. Maar kunnen zij op tijd Dr. Robotnik verslaan?

Trailer: