Recensie: V-Wars - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: V-Wars - seizoen 1

Wanneer een virus verspreid raakt en dit ervoor zorgt dat mensen in vampiers veranderen, worden allerlei maatregelen genomen om vampiers in toom te houden. Dokter Luther Swann is een slimme man en wordt gevraagd om onderzoek te doen. Hij is extra betrokken omdat patient zero zijn beste vriend Michael Fayne is! Samen met anderen gaat hij op zoek naar een manier om de verspreiding te voorkomen, maar is het niet al te laat?

V-Wars is een Netflix original serie van 10 afleveringen. Deze keer speelt acteur Ian Somerhalder niet de vampier, zoals hij in The Vampire Diaries deed, maar een mens. Dat is echt even wennen, vooral omdat we het helemaal niet erg vonden om hem als nonchalante en gevaarlijke vampier te zien! Het contrast tussen de twee rollen is groot, maar dat maakt niet uit. De serie is namelijk totaal anders en daardoor vergeet je dat vrij snel.

Er wordt op een heel andere manier omgegaan met vampiers en hoe er steeds meer komen dan in de meeste andere films of series. Dit zorgt ervoor dat V-Wars een bijzonder uitgangspunt heeft en dat maakt het interessant. Mensen worden namelijk niet gebeten waardoor ze vampier worden, maar ze beschikken over een gen wat ervoor zorgt dat ze, wanneer ze besmet worden, veranderen. Ze drinken wel het bloed van mensen, maar je zult geen vampiers rond zien rennen en anderen zien bijten om hen ook één van de vampiers te maken.

De mensen en vampiers proberen een compromis te sluiten zodat ze met elkaar kunnen leven zonder dat ze elkaar hoeven te doden. Dit is geen gemakkelijke taak. Als eerste besmette persoon is Michael Fayne de aangewezen leider van de vampiers, en Luther moet het gesprek met hem aangaan, omdat hij hem geduldig te woord kan staan als zijn vriend. Dit is goed bedacht en ook weer anders dan veel andere films en series.

V-Wars is een leuke serie voor vampier fans, maar niet eentje die je per se gezien moet hebben. Wel leuk om aan te zetten en lekker bij onderuit te zakken op de bank. Met een open einde kunnen we alleen maar hopen op nog een seizoen van V-Wars, zodat we kunnen zien hoe het verhaal zich verder ontwikkeld, want daar word je wel nieuwsgierig naar gemaakt.

Recensie: V-Wars - seizoen 1

V-Wars - Seizoen 1

1  2  3  4  5

In de nieuwe Netflix serie V-Wars zal Ian Somerhalder te zien zijn als dokter Luther Swann. In de serie is er een uitbraak van een mysterieus virus waardoor zijn beste vriend Michael Fayne veranderd in een moordlustige vampier. De ziekte verspreid zich snel en meer mensen worden getransformeerd tot vampiers. De maatschappij valt uiteen in twee kampen: de ‘normale’ mensen en de vampiers. Luther Swan gaat een strijd aan tegen de klok om te begrijpen wat er aan de hand is, terwijl Michael Fayne steeds machtiger wordt als leider van de vampiers.

Bekijk hieronder de trailer: