Recensie: Descendants 2 RECENSIE

Recensie: Descendants 2

De Descendants zijn terug in een tweede film! Mal, Evie, Carlos en Jay zijn dan wel kinderen van een paar van de grootste Disney-schurken ooit, ze willen niet per se slecht zijn. Dat denken ze, althans. Mal heeft het erg moeilijk met haar nieuwe rol als de vriendin van de koning, en merkt dat ze zichzelf niet kan zijn. Na een ruzie met Ben besluit ze terug te gaan naar Dwaaleiland (The Isle of the Lost). Ben wil er alles aan doen om haar terug te halen, met behulp van haar andere vrienden. Maar niet iedereen is het hier mee eens!

In Descendants 2 gaat het verhaal van de jonge vrienden verder. Na de schokkende laatste woorden van Mal in het eerste deel, is het even afwachten hoe het verhaal zich verder gaat ontwikkelen; blijven ze goed, of zijn ze toch door en door slecht, zoals hun ouders? Het is merkbaar dat de jongeren van Dwaaleiland hun plekje nog moeten vinden, maar hier is niets vreemds aan. Ze komen uit een heel ander klimaat en moeten zich plotseling aanpassen, en iedereen gedraagt zich compleet anders dan waar zij vandaan komen. Het is dan ook niet gek dat Mal heimwee krijgt en toch liever terug gaat naar het eiland. Gelukkig geven Ben en haar vrienden om haar en gaan ze achter haar aan, maar helaas gaat het allemaal niet zo makkelijk. Nieuwe slechteriken, de kinderen van Ursula, kapitein Haak en Gaston willen ook naar Auradon, en besluiten Ben te gebruiken om de toverstaf van de goede fee in handen te krijgen.

Er gebeurd genoeg in deze Disney Channel film. Naast het verhaal, wat al leuk op zichzelf is, wordt er veel gedanst en gezongen, wat Descendants 2 een extra vrolijke boost geeft. De choreografie zit gaaf in elkaar, en wanneer je van dansen houdt, let dan vooral op het laatste nummer: hier dansen de jongeren in een laagje water - dat geeft echt een gaaf effect! Ook is het acteerwerk prima en zuigt de film je aandacht helemaal op.

Wel moet je er als kijker rekening mee houden dat het een Disney Channel Original is, wat betekent dat de film ook voor jonge kinderen leuk moet zijn. Zij kunnen zo'n film dan met hun ouders kijken, dus er zitten heus wel wat flauwe grapjes en stommiteiten in. Dat hindert echter niet. Als kijker ga ik er van uit dat je hier rekening mee houdt, en dat je de eerste film gezien hebt voor je aan dit deel gaat beginnen. Dan ben je zeker goed genoeg voorbereid en zul je ook Descendants 2 een leuke film vinden.

Het enige jammere is dat de kostuums die, vooral de mensen met een bijrol dragen, er goedkoop uit zien. Met de technieken van tegenwoordig en de manier waarop de meeste films van deze tijd er uit zien, had dit wellicht beter gekund. Aan de andere kant blijven ze wel lekker uniek qua uiterlijk en passen de kostuums bij de karakters.

Descendants 2 is opnieuw een leuke film voor het hele gezin. Met extra details voor de oplettende kijker, zoals afstammelingen van andere Disney figuren of zelfs een aangepaste versie van Kiss the girl is dit avontuur echt goed in elkaar gezet! Met humor, drama, zang, dans, romantiek en de nodige spanning is Descendants 2 een echte aanrader voor fans van het eerste deel!

Recensie: Descendants 2

Descendants 2

1  2  3  4  5