Recensie: Never have I ever RECENSIE

Recensie: Never have I ever

Devi is een puber met de nodige problemen. De gewone problemen, zoals seksualiteit en populariteit, maar daarnaast spelen er nog andere dingen. Haar vader is een jaar geleden overleden, en ze heeft moeite met afscheid nemen. Wanneer ze onbedoeld een leugen verspreid, dat ze seks heeft gehad met de knapste en populairste jongen van de school, stapelen de leugens - en problemen -  zich voor haar op.

Devi droomt ervan om de vriendin van Paxton te zijn, en als je hem ziet, begrijp je waarom. Hij is een hele knappe jongen, zit in het zwemteam van school en is mega populair. Devi is alles behalve populair, dus ze weet vrij zeker dat ze het wel kan vergeten om iets met hem te krijgen. Toch probeert ze het bij hem; en dat laat zien dat ze lef heeft. Ondanks al haar problemen, zoals het verlies van haar vader waar ze geen afscheid van kan nemen, weet ze wel wat ze wil. Daar gaat ze dan ook voor. Never have I ever volgt Devi in de tijd dat ze probeert Paxton voor zich te winnen en cool te worden.

Omdat de moeder van Devi vindt dat ze met haar problemen om moet leren gaan, gaat ze naar een psycholoog. Devi zelf vind dit maar onzin, maar je ziet haar sessies in de serie en ziet hoe ze haar kop in het zand steekt. Niet gek, en geheel passend voor een puber. Waar Devi zich vooral druk om maakt? Jongens, zoenen, seks en populariteit. Toch komen de herinneringen van de dood van haar vader telkens omhoog, en uiteindelijk kan ze er niet meer onderuit. Allemaal logisch en ook realistisch, wat de serie Never have I ever herkenbaar maakt.

Devi is een nuchtere, grappige meid, die ervan houdt om te zeggen waar het op staat. Ze heeft twee leuke vriendinnen, maar verder niet zoveel mensen die om haar geven. Er zit veel humor in de serie, maar ondanks dat worden ook heftige problemen laten zien, zoals het verlies van een dierbare, of leerlingen met seksuele frustraties of vragen. Hierdoor heeft Never have I ever van alles en nog wat, en dat maakt het divers en interessant om te bekijken.

Iedere aflevering heeft als titel iets wat Devi nog nooit heeft gedaan; je kunt de titels achter ´Never have I ever´ zetten en dan heb je een korte samenvatting van wat er gaat gebeuren. Al met al is Never have I ever een leuke serie voor meiden of jonge vrouwen. Er gebeurt van alles, maar uiteindelijk gaat het er allemaal om dat Devi dolgraag gelukkig wil worden. Dus droom lekker mee over Paxton, geniet van haar gekke manier van doen en alle drama om haar heen; kijken deze serie!

Recensie: Never have I ever

Never Have I Ever - Seizoen 1

1  2  3  4  5