Recensie: After we collided  RECENSIE

Recensie: After we collided

Anderhalf jaar na de verfilming van After, het eerste deel uit de boekenserie van Anna Todd, is het nu tijd voor deel 2: After we collided. Nadat de relatie van Tessa en Hardin als een grote rollercoaster is gestart – en ook weer is geëindigd – is Tessa druk bezig met de start van haar carrière. Toch lijken zij en Hardin elkaar telkens weer te treffen. Is Hardin in staat tot verandering? En is de lust en liefde die ze voor elkaar voelen in staat om te overleven?

After we collided, is net als het 1e deel, een combinatie van romantiek, seks en drama. Het wordt niet voor niets de jongerenversie (new adult versie) van Fifty Shades genoemd. De makers zijn er ook nu weer enorm goed in geslaagd om de kijkers een aantal spannende scenes te geven. De vonken tussen Tessa en Hardin spatten er ook in deze film weer vanaf. Josephine Langford en Hero Fiennes Tiffin spelen hun rollen hierin goed en zijn krachtig in de passie en de vurige ruzies.

Waar bij After de lust en liefde de boventoon voerde, is bij After we collided vooral enorm veel ruimte voor drama. Als kijker is het drama gehalte zelfs iets too much in deze film, zoveel dat het vermoeiend wordt en dat je als kijker je interesse verliest. Dit komt ook mede doordat er weinig ontwikkeling en groei zit in de beide hoofdpersonages, iets wat in het boek wel duidelijker naar voren komt, maar waar de film in tekort schiet. Hardin lijkt soms iets zachter te worden, maar blijft vooral donker en duister (wat mogelijk ook te maken heeft met de uitstraling van de acteur). Josephine Langford maakt haar personage charmant en zorgt ervoor dat je toch nieuwsgierig verder blijft kijken.

Naast de twee eerder genoemde namen speelt ook Dylan Sprouse in deze film. Hij wordt neergezet als de tegenpool van Hardin, nerdy, zorgzaam en betrouwbaar. De good guy versus de bad guy, waarbij Hardin enorm wordt verheerlijkt terwijl hij Tessa niet oké behandeld. En alhoewel het logisch is dat de verhaallijn tussen Tessa en Hardin de basis is van de film, snak je na zeker 30 minuten naar wat rust en meer dan alleen lust. Een romantische scène tussen Tessa en Trevor bijvoorbeeld, want wie zegt dat de verstandige nerdy jongen niet ook heel spannend kan zijn?

After we collided zal het hoogstwaarschijnlijk goed doen in de doelgroep van jonge meisjes en de fans van de boeken, en een 3e filmscript ligt vast al klaar, maar een hoogvlieger is het absoluut niet.

Recensie: After we collided

After We Collided

1  2  3  4  5

In After We Collided zien we hoe Tessa en Hardin allebei op hun eigen manier de break up verwerken. Hardin vervalt in slechte gewoontes, terwijl Tessa begint aan haar droomstage bij uitgeverij Vance. Eenmaal aan het werk bij haar stage ontmoet ze de knappe Trevor. Hij is slim, grappig, knap en verantwoordelijk. Desondanks kan ze Hardin niet uit haar hoofd krijgen en weet ze dat hij de ware voor haar is. Ondanks alles zullen Hardin en Tessa ervoor vechten om samen te zijn. Zelfs als de hele wereld hun tegenwerkt...

Bekijk hieronder de trailer: