Recensie: Emily in Paris RECENSIE

Recensie: Emily in Paris

De Amerikaanse Emily krijgt de kans van haar leven; de baan van haar dromen en leven als een Parissienne. Vol goede moed en positiviteit pakt ze haar koffers om alles wat ze weet over social media strategieën te delen met haar Franse collega's. Waar ze alleen niet op had gerekend? Tegenstribbelende collega's, ontzettend knappe mannen en de verwachting dat ze perfect Frans zou spreken.

Emily in Paris is de nieuwe vrouwenserie op Netflix, gemaakt door Darren Star. Deze laatste kennen we van de hitserie Younger, een hitserie op Videoland gebaseerd op een populair boek. Het is de vraag of Darren met Emily in Paris weer zo'n pareltje in handen heeft? Het antwoord is: niet helemaal. Emily in Paris is absoluut vermakelijk en kijkt heerlijk weg als meiden- en vrouwenserie. Het heeft alle juiste ingrediënten: drama, romantiek en humor. Toch is het niet zo goed als Younger, maar dat is oké.

De hoofdrol van Emily wordt gespeeld door Lily Collins, die in deze rol een beetje doet denken aan Emilia Clarke in Me before you. Ze is een en al zonneschijn, lekker goofy in haar kledingcombinaties en vooral naïef wat betreft de wereld om haar heen. Lily Collins speelt deze rol overtuigend. De rest van de cast bestaat uit Fransen en is voor ons dus (nog) tamelijk onbekend.

Een van de voordelen van Emily in Paris is natuurlijk de omgeving waar de serie zich afspeelt. Bonjour Paris! C'est magnifique! Het is heerlijk wegdromen wanneer we samen met Emily mogen touren door Parijs, naar overheerlijke chocoladecroissants kunnen kijken en weg kunnen dromen bij de Eiffeltoren.

Emily in Paris krijgt in de media behoorlijk wat kritiek. Hoe komt dit? De Fransen, en met name de Parijsenaren, zijn niet zo blij met hoe ze in deze Netflix serie worden afgeschilderd. De serie staat namelijk bol van de clichés (of waarheden 😉) wat betreft het botte, overspelige en luie gedrag van de Fransen. Ook zou de serie Parijs sprookjesachtiger eruit laten zien dan het is; alsof iedereen een baret draagt, rondwandelt met een stokbrood en of iedere Fransman eruitziet als een topmodel (dat laatste vinden wij kijkers absoluut niet erg). De serie is over the top en steekt behoorlijk de draak met de Fransen, maar het is ook wel het type humor wat we kennen van Darren Star en wat je vooral lekker met een korreltje zout moet nemen.

Netflix heeft het voor elkaar gekregen om Frankrijk, of in ieder geval Parijs, boos te maken met Emily in Paris. Gelukkig kunnen wij als Nederlanders lekker achterover leunen en genieten van een heerlijke serie, die ideaal is om te bingen en je helemaal weg laat dromen van Franse mannen en het indrukwekkende Parijs.

Recensie: Emily in Paris

Emily in Paris - Seizoen 1

1  2  3  4  5

Lily Collins vertolkt de rol van Emily, een marketingmanager uit Chicago. Wanneer het bedrijf waarvoor ze werkt een Frans luxe marketingbureau overneemt, bemachtigt Emily geheel onverwachts haar droombaan. Zij mag in Parijs gaan werken om de social media strategie te vernieuwen. Haar leven in Parijs zit vol met avonturen en uitdagingen, terwijl ze ook vrienden probeert te maken en in een aantal romances verwikkeld raakt.