Recensie: The Mandalorian - seizoen 2 RECENSIE

Recensie: The Mandalorian - seizoen 2

Mando is hard op zoek naar iemand die voor het kind kan zorgen. Dat blijkt moeilijker dan gedacht, omdat 'baby Yoda' een krachtig kind is en veel mensen hem willen gebruiken voor slechte doeleinden. Mando zoekt naar andere Mandalorians en naar een Jedi, die de kleine meer kan leren over zijn krachten. Maar niet alles is zo simpel als het lijkt, en al helemaal niet in het sterrenstelsel!

Het tweede seizoen van The Mandalorian is eindelijk beschikbaar, en alle fans van het Star Wars universum zijn daar erg blij mee! Waar het eerste seizoen van deze productie van Disney+ vrij grauw en donker was, is dat in dit tweede seizoen veel minder. Mando en het kind reizen samen verder, op zoek naar Mandalorians en later Jedi, waardoor ze op verschillende planeten terecht komen. Meer zelfs dan in het voorgaande seizoen. Opnieuw bestaat deze uit 8 afleveringen die rond de veertig minuten per stuk duren.

De sets en de cast van The Mandalorian seizoen 2 zijn groter en uitgebreider dan in seizoen 1. Je ziet duidelijk dat ze meer te besteden hadden, bijvoorbeeld aan de sets, de animaties en het aantal stormtroopers die zijn ingezet voor bepaalde scènes. Alles ziet er heel mooi en geloofwaardig uit, van de omgevingen tot de verschillende buitenaardse rassen. Als kijker blijf je je erover verbazen hoeveel aandacht en detail er in deze serie is gestopt, wat ervoor zorgt dat het nog toffer is om naar te kijken.

Naast Jon Favreau is ook Dave Filoni weer betrokken bij seizoen 2 van The Mandalorian. Filoni is onder de Star Wars fans onder andere bekend van de animatieseries Star Wars: The Clone Wars en Star Wars: Rebels. Zijn invloed is hier ook te merken, er komen namelijk een aantal personages uit die animatieseries langs. Ook zien we een aantal bekende gezichten uit de originele film trilogie terug. Voor de echte Star Wars fan is dit natuurlijk erg leuk. Premiejager Boba Fett is in meerdere afleveringen te zien en wordt ook door dezelfde acteur gespeeld als in de films. Aan het einde van het seizoen komt een Jedi voor die we allemaal kennen, maar natuurlijk gaan wij niet verklappen wie dat is! Je zult zelf moeten kijken om wie het gaat, maar wanneer je van deze franchise houdt zul je daar geen problemen mee hebben.

Het kind, die voor veel mensen bekend is als 'baby Yoda' (ondanks dat het Yoda niet is), heeft meer schermtijd in dit seizoen van The Mandalorian. Hij zorgt op veel momenten voor een lach op je gezicht en ondanks dat hij wellicht stoute en foute dingen doet, blijft hij schattig om naar te kijken. Het is dan ook niet gek dat er al ontzettend veel merchandise beschikbaar is met hem.

The Mandalorian is in het tweede seizoen nog beter dan het eerste. Voor iedere Star Wars fan, liefhebber van The Mandalorian of 'baby Yoda' is dit een geweldig seizoen wat absoluut bekeken moet worden! Eind 2021 komt het derde seizoen van The Mandalorian, plus een spin-off serie over Boba Fett... Wij kunnen niet wachten!

Recensie: The Mandalorian - seizoen 2

The Mandalorian - Seizoen 2

1  2  3  4  5