Recensie: Legacies seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Legacies seizoen 2

In het eerste seizoen zagen we hoe Hope Mikaelson zichzelf heeft opgeofferd en zo uit iedereens geheugen werd gewist! In het tweede seizoen zien we hoe Hope met deze keuze worstelt. Want gaat ze terug naar de Salvatore Boarding Schol for the Young & Gifted waar niemand haar kan herinneren of gaat ze het in haar eentje opnemen tegen de monsters in Malivore?

Legacies is een spin-off van de serie The Vampire Diaries en The Originals. Hope is namelijk de dochter van twee karakters die we in The Originals hebben leren kennen. Het is daarom zeker het leukst om deze serie te gaan zien als je ook de andere twee series hebt gezien. Het is namelijk geweldig om weer even in deze wereld met vampiers, weerwolven, mensen, monsteres en heksen te vertoeven!

Waar het eerste seizoen van Legacies nog een introductie is, gaat Legacies seizoen 2 meer de diepte in. De vriendschappen die zijn ontstaan worden meer uitgediept en tevens krijgen we meer relaties in de serie te zien. Hierdoor voel je je steeds meer verbonden met de karakters. De acteurs in de serie zijn allemaal erg sterk, met name het hoofdpersonage Hope is goed gecast. Ze laat zien dat ze het echt in zich  heeft om de serie te dragen.

Een minpunt aan dit seizoen is dat een van de verhaallijnen wat te lang doorging. Hierdoor voelde de serie af en toe wat langdradig aan en haalde de spanning uit het verhaal.

Het eind van Legacies seizoen 2 voelt nogal abrupt. Dit komt omdat er oorspronkelijk 20 afleveringen voor dit seizoen gepland stonden, maar vanwege het Coronavirus kwamen de opnames stil te liggen. Hierdoor is er besloten om het seizoen in te korten naar 16 afleveringen. De laatste aflevering eindigt nu met een grote cliffhanger waardoor je bijna niet kan wachten om het derde seizoen te gaan zien!

Legacies seizoen 2 is een sterk en misschien zelfs wel beter seizoen dan het eerste. De fans van The Vampire Diaries en The Originals zullen zeker genieten van Legacies seizoen 2!

Recensie: Legacies seizoen 2

Legacies - Seizoen 2

1  2  3  4  5

Legacies speelt zich af op een kostschool voor bovennatuurlijke wezens. Deze speciale school heet: ‘The SalvatoreSchool fortheYoung andGifted’. Hier leren de 17-jarige Hope Mikaelson, Lizzieen JosieSaltzmanen andere jongeren omgaan met hun krachten en impulsen, om als nette heks, weerwolf of vampier op te groeien. Worden het helden of schurken?

Bekijk hieronder de trailer: