Recensie: Behind her eyes - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Behind her eyes - seizoen 1

Behind her eyes start met de alleenstaande moeder Louise (Simona Brown). Tijdens een geflopte afspraak, loopt ze letterlijk de extreem knappe Schot David (Tom Bateman) tegen het lijf. Een paar drankjes - én een enorme chemie - later, zoenen ze met elkaar. Maar David vlucht weg en laat Louise verbijsterd achter. Als Louise de volgende dag op haar werk verschijnt, komt ze erachter dat David niet alleen getrouwd is, maar ook nog haar nieuwe baas gaat zijn. Toevallig loopt ze ook de vrouw van David - Adele (Eve Hewson) - tegen het lijf die haar vriendelijk uitnodigt voor een kop koffie en een vriendschap lijkt te ontstaan. Maar wat gebeurt er achter gesloten deuren? Hoe is het huwelijk van Adele en David?

Het eerste wat je echt moet weten over deze korte serie, is dat je deze echt moet kijken! Het is zo'n fantastische serie die iedereen zeker zal aanspreken en hoe kun je nog 'nee' zeggen als je hoort dat het ook nog maar 6 afleveringen in totaal zijn? En voor alle boekliefhebbers: deze verfilming van Behind her eyes is ook nog eens een boekverfilming: gebaseerd op Sarah Pinborough - Wat jij niet ziet.

Dit is zo'n serie dat je na het kijken van een paar afleveringen nog steeds niet weet wat er gaat gebeuren, wat het natuurlijk een kei van een serie maakt. En niet te vergeten: dit in combinatie met de vreselijke knappe acteurs die erin voorkomen. En 'fun fact' de mysterieuze Adele, is 'in real life' ook nog eens de dochter van de zanger Bono van U2. Je start met een haat-liefdeverhouding met deze bijzondere vrouw. Waarom slikt zijn zoveel pillen en waarom zegt David tegen haar dat hij niet weer wil verhuizen om wat er eerder is gebeurd? Er heerst continu een grimmige sfeer in de serie en actrice Eve Hewson sleept je helemaal mee in de sinistere wereld.

In de flashbacks kom je meer en meer te weten over Adele en draait je mening over haar: ze gaat naar een koude en kille Stepford Wife naar jouw twijfel over of zij niet het slachtoffer is? Wie is de psycholoog David eigenlijk? En Louise? Wat is haar aandeel in het verhaal, ook zij kampt met heftige nachtmerries. Je wordt continu op het verkeerde been gezet en ieder moment, leef je weer mee met een ander personage. In de flashbacks kom je meer te weten over Adele en hoe haar ouders zijn gestorven. Ze gaat ook een bijzondere vriendschap aan met een Schotse jongen. Adele sluit je steeds meer in je hart én dat is ook echt de gave van Eve Hewson, die je eerst nog afstandelijk benadert, maar met haar prachtige persoonlijkheid echt verovert.

Vanaf de eerste aflevering belooft Behind her eyes al een echte psychologische thriller te worden, met de afschuwelijke nachtmerries van Louise, de vreemde ontmoeting tussen David en Luise en de onverwachte kennismaking met Adele, een ontmoeting die wel erg toevallig lijkt. Iedere aflevering krijg je nog meer inkijkjes in het koude en kille leven van de twee geliefden. Het mysterie wordt groter en groter en pas in de laatste aflevering besef je wat Adele en David is overkomen in het mooie, maar duistere Schotland. De ontknoping is voor velen een prachtig eind, maar toch zijn er ook kijkers die écht vol ongeloof naar deze aflevering kijken. Je kunt natuurlijk maar op één manier erachter komen wat jij zelf van deze afloop vindt.

Ben je nog niet overtuigd? Kijk zelf dit magische verhaal die je meeneemt naar Engeland en Schotland én je brengt op de prachtigste plaatsen die fantastisch gefilmd worden. De vreemde driehoeksverhouding en een ontknoping die niemand van te voren kan voorspellen. Kijk deze magische miniserie met deze ervaren acteurs die je helemaal meenemen in de psychologische thriller Behind her eyes.

Recensie: Behind her eyes - seizoen 1

Behind her Eyes - Seizoen 1

1  2  3  4  5