Recensie: De expeditie van Familie Vos RECENSIE

Recensie: De expeditie van Familie Vos

Ieder jaar gaat de familie Vos een weekend met elkaar naar de Efteling. Dit jaar is het echter anders, want opa is overleden en het wordt de eerste keer zonder hem. Teun mist opa wellicht het allermeest. Het lijkt erop dat opa toch een speurtocht heeft georganiseerd voor hij overleed (iets wat hij jaarlijks deed): Teun is echter de enige die hierin geloofd en zijn best doet om de schat te vinden. Helaas is hij niet de enige die op zoek is naar de schat: en als iemand anders hem vindt, gaat een familiebezit misschien wel voorgoed verloren...

De expeditie van familie Vos is een film die begin 2021 uitgekomen is. Het verhaal focust op de hele familie, maar de hoofdpersoon is toch wel Teun. Hij wil graag een fijn weekend met zijn familie, maar die hebben het allemaal druk met allerlei andere dingen. Alle volwassenen hebben het druk met heel andere dingen, behalve Teuns oudtante Ada. Zij is de zus van opa en is de enige die Teun steunt in zijn zoektocht. De frustratie van Teun is begrijpelijk, omdat hij zo graag nog een beetje van de tradities vast wil houden en zijn opa dichtbij wil voelen. Wanneer de rest van de familie daar niet aan meewerkt, voelt hij zich logischerwijs niet begrepen en verdrietig. Gelukkig is Ada er wel, die hem helpt met zoeken naar de bijzondere schat.

De expeditie van familie Vos speelt zich in zijn geheel af in attractiepark De Efteling. Voor gezinnen die graag naar De Efteling gaan, is het op zich al een aanrader om de film te bekijken. Je ziet continu attracties die je herkent, restaurants waar je waarschijnlijk wel eens iets gegeten of gedronken hebt, of je herkent delen uit het Sprookjesbos... Heerlijk om te zien, vooral als je in deze tijd een beetje heimwee hebt naar het park. De setting zorgt ook voor een extra magisch effect tijdens de speurtocht, wat leuk is, omdat de opa van Teun echt hard zijn best heeft gedaan. Ook heeft de schat iets te maken met De Efteling en sprookjes, wat heel passend is.

Over het algemeen is De expeditie van familie Vos een leuke film, die op momenten wel een beetje spannend kan zijn voor jongere kinderen. Let hier dus op als je de film gaat bekijken, want je wilt natuurlijk niet dat een kind niet meer kan slapen, of erger nog: niet meer naar De Efteling zou durven na het kijken!

De expeditie van familie Vos is een amusante film en zal vooral aanslaan bij liefhebbers van attractiepark De Efteling. Kinderen van alle leeftijden kunnen deze film bekijken, maar verwacht geen bijzonder hoogstandje. Het is gewoon een leuke film om gezellig eens met elkaar te bekijken, maar daar blijft het wel bij.

Recensie: De expeditie van Familie Vos

De Expeditie van familie Vos

1  2  3  4  5

Als de familie Vos aankomt in de Efteling voor een jaarlijks weekendje samen, ontdekt de elfjarige Teun (Levi Otto) dat zijn pas overleden opa, die hij heel erg mist, daar nog een laatste puzzeltocht voor hem achter heeft gelaten. Hoewel de meeste volwassenen denken dat dat onzin is, gaat Teun samen met zijn bijzondere tante Ada (Raymonde de Kuyper) op een spannende expeditie door het attractiepark om erachter te komen wat zijn opa precies voor hem heeft verstopt. Teun komt erachter dat het gaat om opa's zeer kostbare sprookjesboek. Maar Teun en Ada blijken niet de enigen die op het boek uit zijn; een mysterieus figuur zit hen dwars waar hij maar kan. Gaat het ze lukken om het boek op tijd terug te vinden en zo ook de familie Vos bij elkaar te houden?