Recensie: Just Say Yes RECENSIE

Recensie: Just Say Yes

In Just Say Yes laat (Yolanthe Cabau) je haar idee zien van de perfecte bruiloft. Een klein probleempje: haar vriend Alex (Juvat Westendorp) wil eigenlijk niet trouwen. Toch vraagt hij haar ten huwelijk, maar vlak voor de bruiloft trekt hij zich terug. Natuurlijk stort Lotte compleet in. Eigenlijk gaat vanaf dan echt alles mis: Alex gaat ervandoor met een programma die Lotte wilde maken - én wat ook haar idee was - en egoïstische zus Estelle (Noortje Herlaar) is plots verloofd met haar baas (Edwin Jonker). Om het nog erger te maken wil ze de bruiloft inpikken die Lotte voor zichzelf had gepland. Samen met haar collega Chris (Jim Bakkum) verzint Lotte een plan om opnieuw het hart van Alex te veroveren, maar dat loopt natuurlijk helemaal anders dan verwacht.

Het verhaal van Just Say Yes start dan ook met een rennende Yolanthe: in deze scène zit haar make up tot haar oksels en draagt ze een vieze bruidsjurk. Je ziet haar samen met een man (JoSylvio) op een parkbankje en samen blikken zij de hele film lang terug op wat er gebeurd is. Hierbij is de stem van Yolanthe de voice-over die het hele verhaal aan elkaar praat. Dit is een leuke manier om het verhaal te vertellen. In totaal kom je meerdere keren bij Lotte en deze onbekende man terug, die niet kan wachten tot ze haar verhaal verder vertelt. Het leuke is dat Lotte geen blad voor de mond heeft en een komisch stukje is dan ook dat wanneer deze 'bankman' haar vraagt op te schieten met het verhaal, waarop ze vraagt: 'heb je dan iets beters te doen vandaag?' Waarop hij schoorvoetend moet toegeven dat dat niet zo is. Deze gevatte opmerkingen zijn vermakelijk om naar te kijken, maar helaas weet Yolanthe Cabau de film verder niet te dragen. Haar acteerwerk valt bij de rest van de acteurs al snel in het niet en ook haar karakter mist diepgang, waardoor je tijdens de film niet écht met haar meeleeft. Daarnaast moet het karakter van Yolanthe een grijs muisje voorstellen dat in het niet valt bij haar knappe zus. Yolanthe is en blijft echter een knappe verschijning en de rol van een grijs muisje kan ze niet goed uitdragen en komt totaal niet over bij het publiek.

Verder maken we kennis met de moeder en zus van Lotte. Just say yes is helemaal bij de tijd met vloggende zus, Estelle, die vroeger het lelijke eendje was en zich na ingrepen én flink wat make-up heeft 'opgekrikt'. Daardoor is Estelle ook gelijk het personage waar je - tot aan bijna de laatste paar minuten - een hekel hebt. Helaas blijven alle personages ontzettend vlak en hebben ze eigenlijk totaal geen diepgang. Ondanks dat Just Say Yes vol zit met een sterrencast (Noortje Herlaar en Jim Bakkum hebben al meerdere keren bewezen dat ze begenadigd acteurs zijn) kunnen ze helaas niet veel met het script. De personages die ze toegewezen hebben gekregen blijven eendimensionaal. Daarnaast zit er bijna een overkill aan bekende Nederlanders in de film. Van Nienke Plas tot Dave Roelvink, bijna heel bekend Nederland komt voorbij. Veel van deze BN-ers hebben eigenlijk weinig tot geen acteerervaring en je vraagt je daarom ook al snel af wat zij voor toegevoegde waarde hebben aan het verhaal.

Tuurlijk hoeft een romcom niet al te veel diepgang te hebben, het gaat immers om een lekker wegkijk verhaal waarbij je even kunt zwijmelen. Je verwacht geen Oscar-waardige performances van de acteurs, maar gewoon een leuk verhaal. Het verhaal an sich is nog wel vermakelijk, maar helaas is de humor in de film vaak ver te zoeken. De grappen zijn vaak gewoon niet grappig en voor een romcom zit er maar weinig komedie in het verhaal. Alhoewel sommige grappen dan weer zó cliché zijn dat het bijna weer grappig is.

Just Say Yes is een film die vermakelijk is om één keer gezien te hebben, maar die je al snel weer vergeet en die je zeker niet nog een keer op zal zetten.

Recensie: Just Say Yes

Just Say Yes

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Lotte plant haar hele leven al haar bruiloft, maar dan blaast haar verloofde Alex op het laatste moment de bruiloft ineens af! Dit is natuurlijk al vervelend genoeg, maar daar komt ook nog eens bij dat Lotte en Alex samenwerken bij hetzelfde bedrijf. Lotte trekt in bij haar zus Estelle, die onverwachts haar verloving met Lotte's Baas John (Edwin Jonker) aankondigt en haar complete bruiloft plannen kaapt. Lotte moet hierdoor ook nog eens het vrijgezellenfeest van haar zus plannen, terwijl Lotte zelf alleen maar Alex wil terugwinnen. Haar charmante, maar irritante collega Chris helpt haar hierbij. Hij haalt haar uit haar comfortzone en zorgt dat ze weer helemaal opbloeit. De vrijgezellenavond loopt vreselijk uit de hand en zorgt ervoor dat de nieuwe vriendschap op scherp wordt gezet.

Bekijk hieronder de trailer: