Recensie: Cruella RECENSIE

Recensie: Cruella

In de live-action film Cruella maken we kennis met Estella. Op jonge leeftijd verliest ze haar moeder, waarna ze er alleen voor staat. Ze ontmoet twee jongens met wie ze een band opbouwt en met wie ze probeert te overleven op straat door te stelen. Estella heeft altijd al een modeontwerpster willen worden en ondanks dat de kans klein is dat dat ooit gebeurd, laat ze die droom niet los. Door een toevallige ontmoeting krijgt ze een baan aangeboden bij de Baroness, een van de meest vooraanstaande modeontwerpsters. Maar dan ontdekt Estella iets waardoor haar leven op zijn kop staat. Langzaamaan verandert Estella in de Cruella die we kennen.

Cruella vertelt het verhaal van de bekende Disney schurk uit 101 Dalmatiërs. Disney heeft met deze live-action film een hele nieuwe draai aan het bekende verhaal gegeven. Cruella is echt een compleet nieuw verhaal geworden met een aantal leuke verwijzingen naar 101 Dalmatiërs. Disney heeft hiermee een hele goede keuze gemaakt, want het verhaal dat ze met Cruella hebben neergezet is ronduit fantastisch! Je leert Cruella, oftewel Estella al als jong meisje kennen en leeft ontzettend met haar mee. Je begrijpt de hele transformatie die ze doormaakt. Emma Stone zet Cruella voortreffelijk neer. De langzame verandering in Estella weet ze subliem neer te zetten en ook als Cruella weet ze te overtuigen. Nergens is ze te overdreven, ze weet precies genoeg in Cruella te stoppen waardoor ze echt van het scherm afspat. De andere hoofdrol is weggelegd voor Emma Thompson, zij speelt de rol van de Baroness. Emma Thompson speelt in deze film eindelijk eens een slechterik en wat zet ze dat fantastisch neer! Ze weet te overtuigen als de arrogante, zelfingenomen Baroness die eigenlijk alleen maar om zichzelf geeft. De dynamiek tussen Emma Stone en Emma Thompson is fantastisch en samen spatten ze van het scherm af,

Daarnaast moet er gezegd worden dat de kostuumdesigns in deze film echt geweldig zijn. Alle outfits, jurken, maar ook het haar en de make-up zien er geweldig uit. Toch zijn de outfits echt de eyecatchers van de film. In Cruella komen er heel veel verschillende grootse jurken voorbij die er stuk voor stuk fantastisch uitzien.

Cruella heeft niet alleen een ontzettend boeiend verhaal, de film weet ook nog eens op de juiste momenten humor toe te voegen. De humor komt met name van Horace, een van de twee vrienden van Cruella met wie ze is opgegroeid. Maar ook de andere karakters zorgen af en toe voor een humoristische nooit. Hierdoor blijft de film, die voornamelijk een punkachtige vibe heeft, continu boeiend. Door op het juiste moment een vleugje humor toe te voegen weet de film je even hardop te laten lachen, waarna je vol verwachting verder kijkt.

De fans van 101 Dalmatiërs zullen deze film zeker ook ontzettend kunnen waarderen. Zo zitten er in Cruella een aantal erg leuke verwijzingen naar de film. Sommige verwijzingen zijn heel duidelijk, terwijl andere iets subtieler zijn. En blijf vooral even zitten na de aftiteling, er zit in deze film namelijk nog een leuke, kleine after credit scene.

Disney heeft met Cruella een ijzersterke live-action film neergezet die de volle 2 uur blijft boeien. Emma Stone en Emma Thompson spatten samen van het scherm af en weten beide ontzettend sterke karakters neer te zetten. Emma Stone overtuigd als Cruella en met de prachtige kostuums die voor deze film zijn gemaakt, is Cruella ook nog eens een lust voor het oog. Kortom, Cruella is een echte must see!

Recensie: Cruella

Cruella (Live-Action)

1  2  3  4  5