Recensie: Fatherhood  RECENSIE

Recensie: Fatherhood

Matthew en Liz zijn dolblij en gelukkig wanneer dochter Madeline (Maddy) wordt geboren. Tot het noodlot toeslaat en Liz plotseling komt te overlijden. Matthew heeft geen enkel idee wat hem te wachten staat als nieuwe vader, terwijl hij tegelijkertijd het verlies van zijn vrouw een plekje probeert te geven.

Fatherhood is een film op Netflix in het genre drama. Het eerst wat de kijker zal opvallen is dat de hoofdrol van Matthew wordt gespeeld door Kevin Hart. We kennen hem natuurlijk als comedian en tegenwoordig ook als acteur. Echter, tot nu toe zagen we hem vooral in rollen die in het verlengde lagen van zijn komische skills (en soms als irritant wordt ervaren). Fatherhood is wat dat betreft een echte gamechanger voor Kevin Hart, waarin hij een hele andere kant van zichzelf laat zien. Deze rol lijkt hem op het lijf geschreven. Je leeft en voelt volledig met hem mee, zowel in de grappige scenes, de verdrietige scenes en de onuitputtelijke liefde voor zijn dochter. Deze laatste wordt glansrijk gespeeld door Melody Hurd. Ze is een echte wijsneus en je bent gelijk dol op haar. Van deze actrice hopen we nog veel te horen in de toekomst.

Het verhaal van Fatherhood is origineel. Bijzonder is ook dat Fatherhood is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De echte Matthew Logelin heeft zijn verhaal bijgehouden op een blog en daaruit is een enorme online community ontstaan, waar veel lotgenoten steun vinden. Het heeft geleid tot een boek genaamd Two kisses for Maddy en dat is uiteindelijk waar deze film op is gebaseerd. Het project heeft enige tijd stil gelegen, totdat Kevin Hart besloot het op te pakken, als producer en tevens hoofdrolspeler.

Alhoewel Fatherhood dus een hartverscheurend verhaal heeft, voelt de film niet zwaar. De film is namelijk enorm hartverwarmend. De band tussen Matthew en Madeline is lief, de ontdekkingstocht en de groei van Matthew als vader is inspirerend en de community die er om de familie heen ontstaat is goed voor een lach en een traan.

De film scoort vier hartjes. Want alhoewel Fatherhood een erg mooie film is met een sterk verhaal en goed acteerwerk, was er nog meer uit te halen. Af en toe blijft de film nog iets te luchtig en ben je als kijker nog op zoek naar extra verdieping in scenes (bijvoorbeeld wanneer Matthew aanklopt bij een supportgroep). Ook is het een gemiste kans dat ze het stuk van de blog niet hebben verwerkt in de film, dat had een mooie extra dimensie gegeven. Hoe dan ook is Fatherhood een echte aanrader en bewijst Kevin Hart hiermee dat hij, zowel als producer en als acteur, iemand is die we hoognodig serieus moeten gaan nemen.

Recensie: Fatherhood