Recensie: Outer Banks - seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Outer Banks - seizoen 2

John B. en Sarah zijn op de vlucht nadat hij ervan beschuldigd is de sheriff vermoord te hebben. Pope, JJ en Kiara denken echter dat ze dood zijn, maar John B. en Sarah hebben een boot gevonden waarop ze kunnen meevaren. Ondertussen wordt duidelijk dat er héél veel goud te verdienen is en dat niemand is wie hij lijkt, waardoor het steeds gevaarlijker wordt voor de tieners.

Het tweede seizoen van Outer Banks is te zien op Netflix! Ook dit seizoen telt weer 10 afleveringen. Net als in het eerste seizoen gebeurt er heel veel, wellicht nog wel meer. John B. en Sarah moeten vluchten, maar wanneer er een beloning op het hoofd van de jongen voorbijkomt, willen veel mensen het tweetal oppakken. Het goud waar ze zo hard voor gewerkt hebben is niet meer in hun bezit. Kort samengevat zit alles tegen; maar daar blijft het natuurlijk niet bij. Als klap op de vuurpijl wordt er meerdere keren op ze geschoten en niet alle pogingen missen. Genoeg dramatische gebeurtenissen dus, weer!

Ondertussen gaan Pope, Kiara en JJ op zoek naar antwoorden. Wanneer ze erachter komen dat hun vrienden nog leven, gaat al hun aandacht naar het vinden van bewijs wat John B. vrijpleit. Bijna al hun aandacht tenminste: een relatie bloeit op tussen leden van de groep. De hechte band tussen de vrienden is typerend voor de serie en zorgt ervoor dat je als kijker van de tieners gaat houden: ze hebben alles voor elkaar over en doen er dan ook alles aan om elkaar in veiligheid te brengen. Dit lukt ze helaas niet altijd, maar dat ze het proberen is al heel veel waard.

Qua verhaallijn gaat Outer Banks goed over van het eerste naar het tweede seizoen. Er verstrijkt weinig tijd tussen de twee seizoenen en daardoor is het heerlijk om meteen door te kijken. De personages zijn goed uitgewerkt en doordat je ze al kent, kun je begrijpen welke keuzes ze maken en waarom. Dat Kiara bijvoorbeeld veel liever bij haar vrienden is, die arm zijn, terwijl haar familie rijk is en haar ouders liever willen dat ze andere vrienden zoekt. Ook dat soort problemen komen aan bod in dit seizoen: genoeg te zien dus!

Voor het mooie gebeurt er af en toe iets te veel in Outer Banks: gigantisch veel goud, smokkelwaar, liefde, geweld en verraad zijn aan de orde van de dag, om nog maar te zwijgen over alle keren dat John B. en zijn vrienden moeten rennen voor hun leven. Eén ding is echter zeker: vervelen zul je je zeker niet wanneer je het tweede seizoen van de Netflix Original zult bekijken!

Recensie: Outer Banks - seizoen 2