Recensie: The Hitman's Wife's Bodyguard  RECENSIE

Recensie: The Hitman's Wife's Bodyguard

Na het grandioze succes van The Hitman's Bodyguard is er nu een vervolg. Bodyguard Michael en huurmoordenaar Darius treffen elkaar na 3 jaar weer, wanneer de vrouw van Darius – Sonia – Michael vraagt om hulp. Darius is namelijk ontvoerd en ook wordt Europa bedreigd.

Voor wie het eerste deel heeft gezien, weet wat zij kan verwachten bij dit vervolg. Keiharde actie. En dat met een enorme dosis humor, gecombineerd met een hele lading aan scheldwoorden. Bij dit laatste heeft vooral Salma Hayek een groot aandeel. En eerlijk is eerlijk, zoals deze Mexicaans-Amerikaanse actrice gepassioneerd kan schelden, zo kunnen maar weinig mensen dat. Echter, in haar rol als Sonia lijkt het vooral te gaan om haar gevloek, haar borsten en stereotype Latina gedrag. De een zal zich in no time irriteren aan Hayek, de ander zal 100 minuten van haar genieten.

De rest van de hoofdrollen worden gespeeld door Ryan Reynolds en Samuel L. Jackson. Beide lijken te genieten van deze rol en ze spelen dan ook prima. Met de flauwe humor en guilty pleasure muziek onder iedere actiescene moet Ryan Reynolds wel gaan oppassen. Met de reeks films van Dead Pool en The Hitman's Bodyguard begint het op een trucje te lijken, waar de nieuwigheid van begint te vervagen. Ook Morgan Freeman speelt een kleine rol in deze actiekomedie. Van alle castleden weet je dat ze veel, veel meer in huis hebben, maar dat is niet waar deze film op doelt. Het is duidelijk wat de makers willen met deze film: een lekkere actiekomedie afleveren waarmee ze goed kunnen cashen.

The Hitman's Wife Bodyguard is allesbehalve subtiel. Het verhaal is prima en heeft een fijne en logische opbouw. Er zijn volop achtervolgingen en vechtscenes en alle drie de hoofdrolspelers wisselen hierin lekker af. Dat ze zichzelf niet al te serieus nemen, blijkt vooral wanneer acteur Antonio Banderas (iedereen kent zijn fantastische zwoele Spaanse accent) een Griekse bad guy blijkt te spelen. Wie dat heeft bedacht is een raadsel.. The Hitman's Wife Bodyguard is simpelweg keiharde actie, platte komedie en het verstand op 0. Dan zul je zeker genieten van deze film.

Recensie: The Hitman's Wife's Bodyguard