Recensie: Love, Victor - seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Love, Victor - seizoen 2

In Nederland hebben we extra lang moeten wachten op de serie Love, Victor. Het tweede seizoen echter, is er voor ons gelukkig al wel behoorlijk snel. En dat is maar goed ook, want nadat Victor in seizoen 1 'uit de kast is gekomen' en heeft gekust met Benji, konden wij echt niet langer wachten. Seizoen 2 maakt een kleine sprong in de tijdlijn. Het seizoen gaat onder andere over de relatie van Benji en Victor, Victor die stoeit met zichzelf zijn en de zoektocht naar wie hij is, de ouders van Victor die uit elkaar gaan en nog veel meer drama.

Misschien herinner je je nog dat Disney Love, Victor wilde produceren, maar zich vervolgens bedacht vanwege het feit dat het gaat over een homoseksuele hoofdpersoon. De serie zou, aldus Disney, te volwassen zijn voor een bedrijf als Disney. Voor ons als kijker voelde seizoen 1 nogal braaf en voorzichtig en het is duidelijk dat Disney heel ver achterblijft bij andere film- en serieproducenten als het gaat om seksualiteit en gelijkheid. In ieder geval, de makers van Love, Victor, beloofde ons een zwoel en sexy 2e seizoen!

Het is zeker zo dat ze deze belofte hebben waargemaakt. Na de voorzichtige, maar romantische kus tussen Benji en Victor, is er in het 2e seizoen veel meer ruimte voor spannende zoenscenes en 'de eerste keer'. Niet alleen voor Victor zelf, maar ook voor de andere personages, die een steeds grotere rol krijgen. Met name Felix zijn verhaallijn krijgt meer aandacht, en dat is fijn.

Love, Victor bouwt voort op de verhaallijnen uit seizoen 1, maar er komen ook een aantal nieuwe verhaallijnen. Victor is nog altijd bezig met zijn coming out en stoeit met de nieuwe verwachtingen die mensen van hem hebben. Moet hij zich nu als een stereotype gay gaan gedragen en kleden, of blijft hij gewoon zichzelf? Wordt hij wel geaccepteerd door zijn ouders, door zijn vrienden, door zijn broertje door zijn basketbalteam? Victor zijn ouders maken het nodige mee, ze gaan uit elkaar en proberen op hun eigen manier te accepteren dat hun zoon homo is.

Gedurende het hele seizoen blijft Love, Victor boeiend en vermakelijk. Er is veel drama, maar ook de nodige humor en de serie blijft voldoende luchtig. Belangrijk is vooral de boodschap die Love, Victor keer op keer verkondigt. De verhaallijnen zijn herkenbaar en voelen écht aan en de cast blijft goede prestaties leveren. Dat maakt het 2e seizoen nog beter als het 1e.

Recensie: Love, Victor - seizoen 2

Love, Victor - Seizoen 2

1  2  3  4  5

Seizoen 2 maakt een kleine sprong in de tijdlijn. Het seizoen gaat onder andere over de relatie van Benji en Victor, Victor die stoeit met zichzelf zijn en de zoektocht naar wie hij is, de ouders van Victor die uit elkaar gaan en nog veel meer drama.