Recensie: Dive Club seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Dive Club

Dive Club is een tiener dramaserie die zich afspeelt in Australië. De vier vriendinnen Anna, Maddie, Stevie en Lauren beleven de leukste avonturen in het prachtige Cape Mercy. Met hun eigen boot gaan zij de zee op en duiken ze naar schatten. Een echte schat hebben ze tot nu toe nog niet gevonden. Een bizarre verdwijning zorgt voor het begin van een spannende zoektocht waarbij de historische volksverhalen van Cape Mercy een belangrijke rol spelen.

De serie Dive Club speelt zich af op een werkelijk prachtige locatie met mooi stranden en groene natuur. Al in de eerste aflevering verdwijnt Lauren waarna Anna, Maddie, Stevie en nieuwkomer Izzie op zoek gaan naar haar. Zelfs wanneer alle signalen erop duiden dat Lauren niet meer terugkomt blijven de vriendinnen volhouden. Tijdens de zoektocht komen ze erachter dat de verdwijning van hun vriendin te maken heeft met een geheime schat, waardoor ook zij gevaar lopen.

Dive Club is een echt tienerdrama waarbij vriendschappen, liefdes en familie een belangrijke rol spelen. Samen gaan de vriendinnen op zoek naar de waarheid, koste wat kost. Het verhaal is en blijft door alle afleveringen heen erg spannend en mysterieus. Richting de laatste aflevering wordt het nog even spannender. Wel wordt het gevoel gegeven dat de laatste aflevering wat gehaast is. Het verhaal eindigt in een super spannende cliffhanger wat het idee geeft dat er zeker een tweede seizoen gemaakt zou kunnen worden. Hier is alleen op dit moment nog niets over bekendgemaakt.

De hoofdrollen van Lauren, Izzie, Anna, Maddie en Stevie worden gespeeld door Australische actrices die vooral door Dive Club bekend zijn geworden. Miah Madden, Maddie in de serie, en Shan'a Shaik, Stevie in de serie, hebben al een wat meer ervaring in acteren en hebben in verschillende films en series gespeeld. Sana'a Shaik en Aubri Ibrag zijn niet oorspronkelijk uit Australië maar wonen daar wel. Sana'a Shaik, Stevie in de serie, komt oorspronkelijk uit Zuid-Afrika en Aubri Ibrag is oorspronkelijk geboren in Rusland wat perfect past bij haar rol in Dive Club. De meiden zetten sterke rollen neer en het is leuk om naar ze te kijken en een band op te bouwen tijdens de serie.

Het hele seizoen van Dive Club is leuk en spannend om naar te kijken. De nodige drama is in de serie verwerkt en het mysterieuze verhaal zit vol spanning tot het einde. Ook wordt pas heel laat in het seizoen bekend wie er ook achter de schat aan zit wat het nog spannender maakt. Het eindigt met de spannende cliffhanger waardoor het idee gegeven wordt dat er een tweede seizoen gemaakt gaat worden, al is hier op dit moment nog niets over bekend. Al met al is het een leuke serie om naar te kijken, zelfs als je iets ouder bent dan de doelgroep. Om deze reden krijgt de serie dan ook vijf hartjes!

Recensie: Dive Club

Dive Club - seizoen 1

1  2  3  4  5