Recensie: Undercover - seizoen 3 RECENSIE

Recensie: Undercover - seizoen 3

Het derde seizoen van Undercover zit weer vol spanning. In dit seizoen zien we Ferry Bouman vrijkomen uit de gevangenis. Hij is voorwaardelijk vrijgelaten en moet dus uit de problemen zien te blijven. Tegelijkertijd zien we Bob Lemmens die na de laatste undercoveractie zijn leven probeert op te pakken. Hij is oneervol ontslagen en probeert op andere manieren rond te komen want er is een baby op komst.

Al snel zien we dat beide mannen toch weer bij een belangrijke en gevaarlijke undercoverzaak betrokken worden. Er is een mol bij de politie en Bob's voormalige baas wil zonder dat iemand hiervan af weet, deze mol proberen te ontdekken. Hier heeft hij wel de hulp van Bob nodig. Al snel komen we erachter dat niet alleen Bob maar ook Ferry ingeschakeld wordt door omstandigheden. In dit verhaal proberen Bob en Ferry binnen te komen bij de grootste drugsbende van dit moment. De Turkse drugsbaas Serkan en zijn vrouw Leyla hebben het nu voor het zeggen in België. Bob en Ferry doen hun best om niet ontdekt te worden en binnen de grenzen van wat zij mogen doen, zoals altijd lukt dit niet helemaal, de mol te ontdekken en eventueel deze Turkse drugsbende neer te halen.

Het seizoen begint helaas niet zo sterk als verwacht van de eerdere seizoenen van Undercover. Het verhaal is een beetje onrealistisch en onwaarschijnlijk. Bob Lemmens gaat weer undercover in hetzelfde wereldje waar hij in seizoen één Ferry Bouman verlinkt heeft. Hoe realistisch is het dat de nieuwe drugsbende hier niets vanaf weet en dat de naam Peter Bogaard niet overal bekend is? Daarnaast is het redelijk onwaarschijnlijk dat drugsbaas Ferry Bouman samen gaat werken met de politie en dan nog wel met de agent die hem de bak in heeft gekregen. Natuurlijk wil hij weer werken in de drugswereld en is dit een mooie kans om binnen te komen. Maar ondanks dat klinkt het allemaal onrealistisch en vergezocht.

Daarnaast zijn de makers in de eerste afleveringen nog wat zoekende naar het verhaal. Het is nog niet heel erg interessant om te kijken en het verhaal hangt aan elkaar van toevalligheden. Gelukkig wordt het verhaal halverwege sterker en spannender. Richting het einde en komt het weer op vergelijkbaar niveau als dat van de eerdere seizoenen. Het einde van de serie is weer ouderwets spannend met bijzondere onthullingen.

Het laatste seizoen van Undercover begint niet zo sterk als dat we gewend zijn van deze serie. Het verhaal is vergezocht en komt ongeloofwaardig over. Gelukkig lijken de makers halverwege de serie de draad weer op te pakken en het verhaal weer spannender te krijgen. Het is het dus zeker waard om je door de eerste afleveringen heen te bijten om te komen bij het betere stuk. Om deze reden krijgt de serie dan ook 3 sterren.

Recensie: Undercover - seizoen 3

Undercover - seizoen 3

1  2  3  4  5

De Nederlander Ferry Bouman is één van de grootste xtc producenten ter wereld. Hij woont in een villa in Limburg, maar zit tijdens de weekends en vakanties op een camping op een paar honderd meter van zijn huis. De Belgische politie installeert twee undercoveragenten, een man en vrouw die een koppel moeten spelen, op de camping om contact te leggen en zijn netwerk te infiltreren.