Recensie: Marry Me  RECENSIE

Recensie: Marry Me

Het belooft een ongekend evenement te worden. Superster Kat Valdez en superster Bastian gaan live op televisie, tijdens een concert elkaar het ja-woord geven. Net voordat het langverwachte moment aanbreekt, komt Kat erachter dat hij is vreemdgegaan. Compleet in de war en niet begrijpend waarom haar dit altijd moet overkomen, besluit ze spontaan 'in het moment te leven' en iemand uit het publiek te kiezen met wie ze dan wel gaat trouwen. En dat, blijkt Charlie te zijn. Iemand die min of meer per ongeluk met een bord "marry me" in de zaal staat.

Marry me is een romantische komedie die in februari 2022 te zien is in de bioscoop. Bijzonder is dat de film is gebaseerd op een graphic novel van Bobby Crosby. De film wordt uitgebracht rondom Valentijnsdag en dat klinkt enorm logisch, want de film is heerlijk zoet en romantisch.

Qua verhaallijn wordt Marry me vergeleken met Notting Hill. Het gaat immers om superster die in contact komt met een doodgewone man en dit zet hun beide levens op zijn kop. In Notting Hill waren het Julia Roberts en Hugh Grant. In Marry me wordt superster Kat gespeeld door Jennifer Lopez. In eerdere films heeft zij al bewezen dat het genre romcom enorm goed bij haar past. In Marry me speelt ze een personage dat heel dicht bij zichzelf ligt. Sterker nog, verbonden aan de film is een volledige soundtrack uitgebracht. J. Lo speelt de rol van Kat goed en geloofwaardig, ze is zowel enthousiast en vrolijk en tegelijkertijd kwetsbaar en eerlijk.

De rol van Bastian wordt gespeeld door Maluma. Hij is een zanger en songwriter uit Colombia en Marry me is (naast een kleine rol in Encanto) zijn eerste stap om het ook te maken als acteur. Samen met J. Lo verzorgt hij de soundtrack van Marry me. De muziek is steengoed. Heerlijk catchy, je wilt opstaan van de bank en dansen en meezingen. En als je de film leuk vindt, is de kans groot dat deze soundtrack op Spotify op repeat gaat.

Een zoetsappig verhaal zoals Marry me, werkt alleen maar wanneer de chemie tussen de twee hoofdrolspelers geloofwaardig is en wanneer de doodgewone man ook écht als een awkward nobody overkomt. Wat dat betreft is de rol van Charlie op het lijf geschreven van Owen Wilson. Hij komt zo down-to-earth over, niet op de hoogte van social media en zo lekker aandoenlijk als alleenstaande vader. Als kijker kan je niet anders dan wegdromen bij Kat en Charlie, met een enorm grote glimlach. Ook zijn er leuke bijrollen weggelegd voor John Bradley, Sarah Silverman en Chloe Coleman.

Échte romantische komedies zoals deze worden de laatste jaren niet meer zoveel gemaakt. En eerlijk is eerlijk, die tijd met Julia Roberts, Jennifer Aniston, Kate Hudson en Meg Ryan... we missen die tijd! Suikerzoet maar zo lief en hartverwarmend, Marry me is voor de liefhebbers van romcom een echte aanrader. Dit is mede te danken aan Jennifer Lopez en Owen Wilson, met een verrassend goede chemie.

Recensie: Marry Me

Marry Me

1  2  3  4  5

Kat Valdez is een superster die op het punt staat om on stage met haar verloofde te trouwen. Maar net voordat ze op moet, zien Kat en de rest van de wereld een video die laat zien dat haar geliefde vreemd gaat met haar assistente. In een kwetsbaar moment zegt Kat dat ze zal trouwen met Charlie, die in het publiek staat met een bord met de tekst ´Trouw met me´. De twee worden op het podium in het echt verbonden en moeten dan de gevolgen daarvan samen onder ogen komen.

Bekijk hier de trailer: