Recensie: Pretty Little Liars: The Perfectionists RECENSIE

Recensie: Pretty Little Liars: The Perfectionists

In het stadje Beacon Heights is perfect zijn de standaard. Leerlingen van de universiteit worden geacht overal in uit te blinken, iets wat hen ontzettend veel stress oplevert. Nolan Hotchkiss heeft een groepje vrienden om zich heen die hij compleet in zijn macht heeft. Wanneer Nolan plotseling dood aangetroffen wordt lijkt het erop dat zijn vrienden tevens verdachten in zijn moordzaak zijn. Wie heeft Nolan vermoordt: en wie kent de geheimen van de anderen?

Pretty Little Liars: The Perfectionists is een spin-off serie van het mega populaire Pretty Little Liars en is tevens gemaakt door I. Marlene King. Ook deze spin-off is gebaseerd op boeken van schrijfster Sara Shepard. Sinds een poosje is de serie in Nederland te bekijken op Videoland.

Naast Nolan, die al snel in de serie overlijdt, gaat Pretty Little Liars: The Perfectionists over Ava, Caitlin en Dylan. Ook spelen twee oude bekenden een grote rol: namelijk Alison en Mona! Zij werken beiden op de universiteit van Beacon Heights en komen in aanraking met Nolan en zijn groepje. Nolan is net als Alison was: de populaire leider van de groep die de anderen om zich heen verzameld heeft en hen allemaal in hun macht heeft. Onderling hebben Dylan, Ava en Caitlin weinig met elkaar gemeen. Wanneer Nolan overlijdt zijn ze echter op elkaar aangewezen, vooral wanneer iemand dreigt hun geheimen openbaar te maken. Herkenbaar verhaal, toch?

Pretty Little Liars: The Perfectionists is een leuke, maar ook spannende serie voor fans van de serie Pretty Little Liars. Het is absoluut aan te raden om de voorgaande serie bekeken te hebben, want ook naar de andere personages uit het verhaal wordt verwezen. De serie geeft je als kijker hetzelfde gevoel als het origineel, maar de wetenschap dat het slechts bij een seizoen blijft zorgt er wel voor dat je minder geïnvesteerd bent in het verhaal.

Ondanks dat de afleveringen van het seizoen goed beoordeeld werden, waren de kijkcijfers niet wat de makers ervan gehoopt hadden. Hierdoor is er geen tweede seizoen van de serie gekomen, wat best frustrerend is aangezien je als kijker nog geen antwoord op al je vragen hebt gekregen. Wie is de nieuwe A; wie heeft Nolan vermoord? Pretty Little Liars: The Perfectionists is geen absolute must see, en vooral wanneer je er niet van houdt als een serie niet afgemaakt wordt, zul je goed moeten nadenken of je de serie wel wilt bekijken. De afleveringen zijn echter spannend en vermakelijk en zorgen ervoor dat je binnen een mum van tijd het seizoen bekeken hebt.

Recensie: Pretty Little Liars: The Perfectionists

Pretty Little Liars: The Perfectionists - Seizoen 1

1  2  3  4  5

De serie speelt zich af in de stad Beacon Heights. In deze stad lijkt alles perfect, maar niets is wat het lijkt. De stress om perfect te moeten zijn leidt tot de eerste moord in de stad. Achter elke perfectionist schuilt een geheim, een leugen en een broodnodig alibi.

Bekijk hieronder de trailer: