Recensie: Brazen RECENSIE

Recensie: Brazen

Brazen is een romantische thriller gebaseerd op het boek Brazen Virtue geschreven door Nora Roberts. Grace Miller, mysterieschrijfster en expert op het gebied van misdaad haast zich naar haar ouderlijk huis na een verontrustend telefoontje van haar zus Kathleen. Tijdens Grace haar verblijf wordt Kathleen vermoord terwijl Grace op een romantische date was met buurman en detective Ed. Grace biedt aan om te helpen tijdens het onderzoek en samen proberen ze de dader op te sporen.

Grace is een bekende schrijfster in het mysterie genre. Wanneer zij door haar zus Kathleen gebeld wordt besluit ze direct naar haar ouderlijk huis terug te keren. De zussen hebben elkaar lang niet gesproken maar proberen er wel wat van te maken. Totdat Kathleen op de avond dat Grace een romantisch diner heeft met de buurman vermoord wordt in haar eigen woning. Dan komt een onbekend geheim van Kathleen aan het licht wat Grace moeilijk te bevatten vindt. Dankzij Grace haar expertise op het gebied van misdaad mag ze meehelpen in de zaak om de dader op te sporen. Maar dan volgt er een tweede moord en een derde aanslag. Tijdens het onderzoek proberen ze erachter te komen wie de dader is en pakken ze iemand op waarvan ze bijna zeker zijn dat hij de dader is. Maar heeft hij de moorden daadwerkelijk gepleegd? Of loopt de moordenaar nog vrij rond?

Brazen is relatief voorspelbaar, niet super spannend en het einde is ietwat onrealistisch. Je laat natuurlijk alle politie beveiliging rondom een kwetsbaar persoon vertrekken wanneer je zeker weet wie de dader is maar niet zeker bent waar hij is. Onder andere om deze reden wordt Brazen niet heel hoog beoordeeld online. Desondanks is het een leuke film om naar te kijken met bijzondere wendingen. Het is interessant om te zien dat een 'nette' lerares als Kathleen er zo'n spannende bijbaan naast heeft. Dit is dan ook één van de interessante aspecten van het verhaal. Daarnaast komt het gevoel van een verfilmd boek naar voren tijdens het kijken naar deze film, door de manier waarop het verhaal uitgewerkt is en de romantische klik tussen de twee hoofdpersonages. De hoofdrol van Grace wordt gespeeld door Alyssa Milano, ook wel bekend door haar rol in Who's the Boss? Haar tegenspeler in deze film, detective Ed, wordt gespeeld door Samuel Page. Hij is onder andere bekend door zijn rol in The Bold Type. Samen weten ze hun rol geloofwaardig neer te zetten.

Als je houdt van thrillers vanwege de onvoorspelbare wendingen aan het einde, maar niet zo houdt van super spannende films is Brazen misschien wel de film voor jou. Het is een leuke film met een interessant verhaal, maar je moet er geen hele hoge verwachtingen van hebben. Om deze reden krijgt de film 4 hartjes.

Recensie: Brazen

Brazen

1  2  3  4  5