Recensie : Space Force Seizoen 2 RECENSIE

Recensie : Space Force Seizoen 2

In seizoen twee van Space Force gaan we verder waar seizoen één geëindigd is. Er ontstond een conflict tussen Generaal Kick en Generaal Mark Naird wat voor een commissie gebracht wordt in dit seizoen. Naird wordt gelijkgesteld maar heeft vijf maanden om zich te bewijzen. Ondanks dat Space Force gewoon doorgaat is er veel onzekerheid of dit in de toekomst ook zo zal zijn. Er is sprake van bezuinigingen en een aantal van de stafleden zijn bezig met het zoeken van een andere baan.

In het tweede seizoen van Space Force is de hoofdrol nog steeds voor Mark Naird maar krijgen de andere personages ook wat meer verdieping. Zo zien we wat astronaut Ali meemaakt na haar terugkomst van de maan, zien we welke keuzes Erin maakt rondom haar studie en volgen we wat wetenschappers Mallory en Chan bezighoudt wat betreft hun baan bij Space Force.

Ten opzichte van het eerste seizoen is er in dit tweede seizoen nog minder 'ruimte'. We volgen de personages rondom de ruimtebasis op aarde en de gebeurtenissen daaromheen maar echt de ruimte in gaan we niet meer. Het is jammer dat er dit seizoen geen ruimtemissie meer is maar het is ook niet zeer teleurstellend aangezien het past binnen het verhaal. De komedie en satire zijn gelijk aan het eerste seizoen en ook dit seizoen is weer leuk om te kijken. Ook komen er weer belangrijke onderwerpen naar voren zoals de samenwerking met de Chinezen en de hack door de Russen, al komt dit ietwat onrealistisch over en vooral de oplossing hierop.

Komt er een seizoen drie van Space Force? Het einde van seizoen twee is relatief open en er zou een derde seizoen aangeplakt kunnen worden. Ondanks dat was dit tweede seizoen drie afleveringen korter dan het eerste seizoen en werden de budgetten voor het tweede seizoen flink verlaagd. Er is dus twijfel of er nog een seizoen gaat komen.

Het tweede seizoen van Space Force kent meer verdieping in verhaallijnen van de overige personages. Daarnaast wordt er niet echt meer gewerkt aan een nieuwe ruimtemissie en is het hoofdthema bezuinigingen en het zoeken van andere banen. Dit lijkt te insinueren dat dit het laatste seizoen van Space Force is ondanks het open einde. Het is een leuke aanvulling op het eerste seizoen en krijgt daarom ook weer 4 hartjes.

Recensie : Space Force Seizoen 2

Space Force - Seizoen 2

• Verschenen (film):