Recensie: Top Gun: Maverick RECENSIE

Recensie: Recensie: Top Gun: Maverick

Pete 'Maverick' Mitchell (Tom Cruise) werkt voor de Amerikaanse mariniers. Het is inmiddels al jaren geleden dat hij zijn pilotenopleiding bij Top Gun heeft afgerond. Sindsdien is hij op enorm veel missies geweest en heeft hij al veel erge dingen meegemaakt, maar hij heeft nog steeds niet geleerd om zich aan de regels te houden. Aan hem de taak om de nieuwe generatie Top Gun mariniers te trainen voor een levensgevaarlijke missie als nooit te voren, maar daar heeft hij minder tijd voor dan verwacht.

Top Gun: Maverick is het vervolg op de film Top Gun die in 1986 uitkwam. De film is 36 jaar later opgenomen, maar aan Tom Cruise, die nog altijd de hoofdrol vervult, is dat zeker niet af te zien. Het is een film vol van actie en spanning, maar ook zeker met de nodige drama. Zo zit in de nieuwe generatie top gun vliegeniers ook Rooster (Miles Teller), de zoon van de op een missie overleden partner van Maverick. Daarnaast is er nog een kleine verhaallijn over de liefde. De film bevat echt alles wat een goede actie film nodig heeft, maar is door de elementen van liefde en drama nog steeds leuk om te kijken als je niet perse van actie houdt.

Het beeld en geluid van deze film is spectaculair. Je ziet prachtige beelden vanuit de straaljagers en ook door de geluiden waan je je zo in een F-18. In Top Gun: Maverick nemen we een kijkje in het leven van Maverick nu. Een aantal van de oude Top Gun personages keren terug, maar we leren vooral snel veel nieuwe mensen kennen, net als Maverick zelf.

Het voegt natuurlijk wat extra's toe als je Top Gun: Maverick pas zou kijken nadat je de eerste film hebt gezien, maar dit is niet nodig om de film te kunnen begrijpen. De film is gericht op liefhebbers van actie en spanning, maar het is een ontzettend toegankelijke film. Er zitten geen enge scènes in en ook voor liefhebbers van andere genres komt er altijd wel een leuke verhaallijn bij kijken. Bovenal blinkt deze film uit door de spectaculaire actie scènes in de lucht.

Recensie: Top Gun: Maverick

Top Gun: Maverick

1  2  3  4  5

Na meer dan dertig jaar dienst als een van de beste piloten van de marine, is Pete Mitchell waar hij thuishoort, door de grenzen te verleggen als een moedige testpiloot en zijn verhoging in rang te ontwijken die hem zou aarden.

Extra Informatie:

Bekijk hier de trailer: