Recensie: Haunted Mansion RECENSIE

Gabbie en haar zoontje Travis zijn verhuisd naar een prachtig opknap huis waar ze een B&B wil openen. Helaas komen ze er al (heel) snel achter dat het huis extreem veel geesten heeft en dat ze dus een haunted mansion hebben gekocht.

Helaas kunnen ze niet ontsnappen aan de geesten en huren ze een team van paranormale experts in om de geesten uit hun huis te krijgen.

Disney heeft voor Haunted Mansion een sterrencast verzameld om opnieuw te proberen een hit film te maken van de bekende Disney attractie. Twintig jaar geleden kwam The Haunted Mansion uit met Eddie Murphy en deze was geflopt ook al hadden ze volgens mijn mening de Disney attractie wel goed kunnen vastleggen in die film.

Ook in de nieuwe Haunted Mansion (maar zonder ‘The’) komen aspecten van de attractie en de oude film terug. Zoals de lift met de schilderijen die veranderen, de dansende paren in de eetzaal en het medium in de glazenbol en natuurlijk de gehele sfeer van de Haunted Mansion.

Eén van de hoofdrollen is weggelegd voor LaKeith Stanfield die Ben speelt en hij is een hele goede acteur die de film een emotionele lading probeert mee te geven en wat hem ook lukt op zijn momenten. Maar hier ligt ook het probleem van de film want ze wilde teveel in de film stoppen. Een komedie horror film met dramatische momenten zorgt dat ze niet een emotionele film overhouden maar er ook niet een grappige komedie van maken en een horror is het zeker niet te noemen.

De grappen zijn niet bijster grappig maar de cast is zo goed dat ze de film erg vermakelijk maken. Rosario Dawson en Chase W. Dillon zijn een perfect moeder en zoon paar. Tiffany Haddish is geniaal in haar rol als het medium Harriet en brengt een goede komische bijdrage en de korte bijdrage van Jamie Lee Curtis is mooi. Jared Leto speelt ook in de film maar dat zou je niet doorhebben. Disney heeft wel een vreemd moment gekozen om de film uit te brengen want deze film heeft natuurlijk een hoge Halloween vibe.

De film is niet eng te noemen voor volwassenen maar kan voor kinderen wel eng zijn vanwege het uiterlijk van de geesten. Maar kinderen vanaf 12 jaar zullen zeker van deze film genieten. De film is niet heel spannend maar heeft wel een lekkere mysterieuze sfeer. Het is een leuke en vermakelijke film waar je geen Oscar nominatie voor moet verwachten maar die het zeker waard is om even op te zetten. En fans van de Disney attractie moeten deze film zeker eens zien!

Haunted Mansion

1  2  3  4  5

De nieuwe film laat een dokter (Rosario Dawson) en haar 9-jarige zoon (Chase Dillon) zien. Ze willen een nieuw leven beginnen en proberen dat in een landhuis in New Orleans. Al snel merken ze dat er een addertje onder het gras ligt: het spookt in het huis. Ze schakelen de hulp in van een priester (Owen Wilson), een paranormale expert (LaKeith Stanfield), een waarzegster (Tiffany Haddish) en een geschiedkundige (Dannu DeVito).

Bekijk hier de trailer:

• Veertien dagen - Margaret Atwood & Douglas Preston

• Woorden van Timo - Tialda Hoogeveen