Recensie: Sims 4, magische rijk | 4 hartjes

Welkom in Glimmerbrook

Het is een rustig plaatsje. Met vriendelijke gezinshuizen. Plekken om te chillen. Een dik bos met een geheimzinnig pad. Wacht, wat is daar nou, Simmer? Waar zou dit niet-zo-heel-geheime pad heen kunnen leiden? Als je Sim een beetje avontuurlijk is aangelegd, moét dit natuurlijk onderzocht worden. En wat je Sim zal ontdekken is een wereld die je nog nooit eerder bent tegengekomen in De Sims 4. Maar eerst even een waarschuwing: zodra je Sims door het portaal gaan, kunnen ze deze betoverende wereld niet meer ongezien maken. En zullen ze ook zeker niet weggaan voordat ze een paar spreuken hebben geleerd!

Eindelijk is de Sims 4 het magische rijk er. Veel trouwe Sims fans zullen hebben gewacht op deze uitbreiding. De uitbreiding brengt een nieuwe wereld, kleding, karakters, items, gebouwen en natuurlijk magie naar de Sims toe. Je sim kan zowaar toverkracht leren en spreuken uitspreken en drankjes maken. Je kan op een bezemrijden en een totemdier nemen. Heel leuk dus. Andere Sim gamers zijn ook al heel creatief geworden en je kan al de leukste heksenhuizen downloaden (Het Nest uit Harry Potter kan je zelfs vinden). De uitbreiding zorgt voor een leuke nieuwe wereld waar je de toverkunst kan ontdekken, dueleren en lekker kan winkelen. Het ziet er prachtig uit en is dan ook leuk om te ontdekken. Je kan makkelijk reizen naar alle plekken zonder laadschermen.

Er is ook nieuwe kleding beschikbaar maar hier mis je toch wel wat fanatsie in de ontwerpen. De items zijn leuk en passen in het thema vooral als je een heksenhuis maakt.

Je kan jezelf als toversim ook steeds beter maken en verder ontwikkelen. Je krijgt toverpunten die je kan besteden aan bepaalde voordelen. Dan heb je natuurlijk de toverdranken en de spreuken die kunnen leiden tot leuke effecten in het spel en ze kunnen gebruikt worden voor goed of slecht natuurlijk.

Maar er zijn ook wat minpunten aan het spel. Het is namelijk best wel glitchie. Als ik kijk naar de andere klachten van spelers zie ik dat dit heel erg verschilt per spel. Maar bij mij was het dat als mijn sims duellerden ze dit tegen de muur aan deden in plaats van tegen elkaar. Of als een spreuk wordt uitgesproken ze de andere richting op aan het wijzen was. Een kleinigheidje maar wel aanwezig.

Ik miste ook wat functionaliteiten die ik graag had gezien. Zoals dat je een beroep kan hebben in de toverkunsten. Of dat er meer mogelijheden zijn voor spreuken zoals dat je mensen kan helpen met gezinsuitbreiding of de ware te vinden. Er zijn ook geen mogelijkheden voor kinderen die kunnen toveren dit is pas beschikbaar bij de volwassen sims.

Sims 4 het magische rijk is een leuke uitbreiding en een aanrader voor Sims 4 fans.