Er was eens een puppy - Lizzie Shane RECENSIE

Recensie: Er was eens een puppy - Lizzie Shane

Connor weet al van jongs af aan één ding zeker: hij wil partner worden bij het advocatenkantoor waar hij werkzaam is. Helaas belt zijn mentor Davis hem met slecht nieuws, want hoewel Connor alles eraan heeft gedaan om te laten zien dat hij de partner-to-be is, twijfelen zijn bazen aan zijn privé-werk balans. Connor schakelt snel en maakt een plan: hij heeft een vrouw nodig en hoe moeilijk kan dat nou zijn als succesvolle advocaat, met angst voor gebroken harten? Toch lijkt de veel te grote en onhandige hond Max hem continu dwars te zitten en dan is er ook nog die betweterige, roze-harige hondentrainster die altijd onder de glitters zit. Of weet Max Connor precies het goede duwtje in de juiste richting te geven?

Voor wie Lizzie Shane nog niet kent, je hebt iets gemist! Maar niet getreurd, want Er was eens een puppy is een hele goede reden om daar verandering in te brengen: welkom in Pine Hollow. Dit idyllische dorpje bevat alle ingrediënten voor een fantastische chicklit: een schattige omgeving, een lieve en betrokken gemeenschap met bijbehorende evenementen en Furry Friends, de lokale hondenopvang die wordt gerund door Ally en haar beste vriendin Deenie.

Lizzie Shane weet in een handomdraai een heerlijk verhaal weg te zetten met haar vlotte schrijfstijl, goede verhaalopbouw en relatief veel diepgang voor een chicklit. Ze neemt de tijd voor het verhaal en weet op die manier genoeg details mee te geven aan de lezer om de karakterontwikkeling van zowel Deenie als Connor op de voet te kunnen volgen. De Pine Hollow-serie waarvan Er was eens een puppy het tweede deel vormt, doet daardoor een beetje denken aan de Lucky Harbor-reeks van Jill Shallvis, al is Er was eens een puppy iets uitgebreider.

Vanaf de allereerste bladzijde zit de lezer in het verhaal van Er was eens een puppy. Het verhaal ademt romantiek, maar ook realisme. Lizzie Shane loopt niet weg voor lastige gevoelens en weet daardoor haar personages echt tot leven te brengen. Ze maakt slim gebruik van stereotypes, maar weet met rake verwoordingen de lezer zelfs in de romantische cocon van Er was eens een puppy te prikkelen. Door de problemen waar Deenie en Connor tegenaan lopen, worden de personages menselijk en bouwt de lezer gemakkelijk een band met ze op.

Bovendien weet Lizzie Shane de voordelen van een serie van boeken goed te benutten. Ze laat de personages uit het eerste deel terugkeren en weet de lezer zelfs langs de zijlijn mee te nemen in het verhaal van Ben en Ally na Kerstmis met een staartje. Behalve zorgvuldig uitgedachte verhaallijnen, bevat Er was eens een puppy ook een heerlijke dosis humor. Want met een hond als Max in de buurt is het slechts een kwestie van tijd voordat de meest hilarische situaties zich voordoen.

Kortom, Er was eens een puppy is een garantie voor leesplezier! Het verhaal bevat alles wat een goede chicklit nodig heeft: een knappe vent, een leuke meid, een romantische setting, prikkelende thema's en een flinke dosis humor. Lizzie Shane weet al deze puntjes af te vinken en past daarmee in het rijtje van Sophie Kinsella, Charlotte de Monchy en Jill Mansell. Met een clichématig maar toch verrassend einde kan je niets anders dan Er was eens een puppy met een tevreden gevoel wegleggen... om dan gelijk naar deel 3 te reiken, want Lizzie Shane heeft nog meer voor ons in petto!

Er was eens een puppy

1  2  3  4  5

Als het dierenasiel van Pine Hollow onverhoopt moet sluiten, adopteert Connor Wyeth in een opwelling de Ierse wolfshond Maximus. Nu zijn huis in rap tempo is veranderd in een vuilnisbelt van gebroken glas, verscheurde kussens en plukken haar, begint hij zich af te vragen of dat wel zo’n goed idee was. Ten einde raad wendt hij zich tot de charmante hondentrainer Deenie Mitchell.

Helaas voor hem heeft Deenie absoluut geen zin om meer tijd door te brengen met regelneef en workaholic Connor, hoe leuk zijn hond ook is. Maar als haar zus haar verloving aankondigt – en Deenie zich realiseert dat ze voor de zoveelste keer single op een familiefeest moet verschijnen – komt ze met een voorstel. Deenie en Connor spelen voor de buitenwereld het perfecte paar, en in de tussentijd ontfermt zij zich over Maximus. De ideale overeenkomst, zolang ze niet écht verliefd worden. En dat zit er zeker niet in. Toch?